• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
نخست وزیر نخجوان:

ایران و نخجوان در توسعه همکاری‌ها روابط محکم و دوستانه دارند

  • کد خبر : 17032
  • 10 خرداد 1400 - 12:45
ایران و نخجوان در توسعه همکاری‌ها روابط محکم و دوستانه دارند
یاز اکو - نخست وزیر جمهوری خودمختار نخجوان گفت: در توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف روابط محکم، دوستانه و برادرانه داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صبوحی محمداوف، روز دوشنبه در جشن ۵۰ سالگی همکاری های آبی ایران و جمهوری آذربایجان در بهره برداری مشترک از آب سدهای ارس و میل مغان با ابراز علاقه مندی فراوان در توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در زمینه های مختلف به ویژه انرژی، حمل و نقل و تجارت همواره در حال توسعه است.

وی اظهار کرد: از سال های طولانی و از حدود ۱۹۹۲ میلادی بر اساس علاقه مندی ها و روابط بین ۲ کشور توسعه همکاری ها ادامه دارد به طوریکه بارها و بارها روسای جمهوری ۲ کشور سفرهای متقابلی انجام داده اند.  

جشن ۵۰ سالگی همکاری های آبی ایران و جمهوری آذربایجان در بهره برداری مشترک از آب سدهای ارس و میل مغان امروز دوشنبه با حضور وزیر نیروی کشورمان و نخست وزیر جمهوری خودمختار نخجوان آغاز شد.

ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه به واسطه رودخانه ارس مرز مشترک دارند که مرز دوستی محسوب می شود و بر روی آن تاکنون سدهای های اصلی ارس به ظرفیت ۱/۲ میلیارد مترمکعب و خداآفرین با گنجایش ۱.۶ میلیارد مترمکعب احداث شده و در حال بهره برداری هستند.  

همچنین سدهای تنظیمی و انحرافی «میل مغان» در استان اردبیل با ۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت و «قیز قلعه سی» در آذربایجان شرقی با ۶۰ میلیون مترمکعب گنجایش، بر روی رودخانه مرزی ارس با هدف توسعه کشاورزی در اراضی پایاب با همکاری ایران و جمهوری آذربایجان احداث شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});