• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی پایاب سدهای آیدوغموش و سهند

  • کد خبر : 17343
  • 12 خرداد 1400 - 14:30
تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی پایاب سدهای آیدوغموش و سهند
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی شبکه‌های پایاب سدهای آیدوغموش و سهند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، داود بهبودی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و سد سهند شهرستان هشترود از جمله بزرگترین طرح‌های آبی واقع در شهرستان‌ها و کل استان به شمار می‌روند.

وی افزود: در سنوات گذشته برای تامین کسری اعتبار این طرح‌ها در استان از مشارکت بخش خصوصی در قالب شرکت‌های تعاونی آب‌بران، با انعقاد تفاهم نامه‌های فی مابین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها استفاده گردید تا روند اجرایی اتمام برخی از واحدهای عمرانی این طرح‌ها عملیاتی شود.

بهبودی تصریح کرد: این دو پروژه برای استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ ملی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ پیشنهاد شده بود که به سرانجام نرسید و اما با پیگیری‌های مجدانه این سازمان و همکاری‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جاری اعتباری به مبالغ ۱۱۶ میلیارد ریال برای طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و ۲۲۶ میلیارد ریال برای طرح شبکه سهند با تخصیص ۱۰۰ درصدی ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۹۷ میلیارد ریال برای آیدوغموش و ۱۹ میلیارد ریال برای سهند و در مجموع بالغ بر ۴۵۸ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اعتبارات تامین شده یک هزار و۲۴۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و۱۵۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سهند تا پایان سال آماده بهره برداری باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});