• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 18198
  • 21 خرداد 1400 - 8:00
اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری طی بازدید هوایی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، دستور پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان برای تسریع عملیات اجرایی تونل انتقال آب زاب طی چند روز آینده را صادر کرد تا شاهد خاتمه این طرح تا انتهای تیرماه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا ، داوود بهبودی در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از روستای جهیزدان سراب به خبرنگاران گفت: دکتر نوبخت در سفری که به استان داشت طی بازدید از مراحل اجرایی مدول دوم تصفیه خانه تبریز پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه را در هفته آینده قول داد که با اجرای این طرح فاز مایع این مدول از تصفیه خانه تا ۲۰ تیرماه سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در ادامه، طی بازدید از مسیر راه آهن بستان آباد – تبریز و ایستگاه خاوران با دستور پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان طی هفته آتی، این ایستگاه و خط ریلی تا پایان تیرماه سالجاری قابل بهره برداری خواهد بود.

بهبودی اضافه کرد: در این سفر همچنین مرکز رادیوتراپی تبریز با پیشرفته ترین دستگاه های نصب شده مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: در جلساتی که برگزار شد دستورات لازم در خصوص بررسی تامین اعتبار خاتمه عملیات اجرایی سدهای شهید مدنی تبریز و شهریار میانه داده شد تا شاهد تسریع در عملیات این ۲ سد بزرگ در استان آذربایجان شرقی باشیم. 

وی ادامه داد: همچنین دستور تامین اعتبار پایگاه هلال احمر شمالغرب کشور به میزان ۱۲ میلیارد تومان و مرکز سنجش مهارت فنی و حرفه ای نیز به میزان هشت میلیارد تومان داده شد و دستور تسریع و پیگیری سایر پروژه های استان صادر شد.

بهبودی در ادامه یادآور شد: امروز و در روز دوم سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز با حضور در روستای جهیزدان شهرستان سراب در مراسم افتتاح نمادین چند واحد بازسازی شده و نیز پایان عملیات احداث و تعمیر ۶۵۰۰ باب واحد مسکونی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی شرکت و پس از آن به استان اردبیل عزیمت کرد.

تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن  ۶۲۳ میلیون متر مکعب آب که از کشور خارج می شد، به سمت دریاچه هدایت خواهد شد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال /از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد.

 این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});