• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
یادداشت؛

رئیس جمهور آینده عبدالناصر همتی است!

  • کد خبر : 18559
  • 24 خرداد 1400 - 9:45
رئیس جمهور آینده عبدالناصر همتی است!
یاز اکو - یکی از نکات مهمی که موجب خواهد شد رئیسی رای نیاورد "گفتمان" حامیان اوست که "حق پندار" هستند و این "حق پنداری" چشم اسفندیار آنها در این انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، سید جواد میری جامعه شناس در ادامه نوشت: اما چرا؟‌ من پیشگویی نمی کنم ولی پیش بینی من این است که به دلایل زیادی همتی در این مسابقه پیروز میدان است. زیرا معماران سیاست گود انتخابات را به گونه ای چیده اند که مردم بر روی “دنده لج” بیفتند و بازی را در “موازنه منفی” قرار دهند.

یکی از نکات مهمی که موجب خواهد شد رئیسی رای نیاورد “گفتمان” حامیان اوست که “حق پندار” هستند و این “حق پنداری” چشم اسفندیار آنها در این انتخابات است.

نکته دیگر این است که اگر به سطح شهر تهران بنگرید یک بنر از همتی نیست ولی همه جا بنر رئیسی را می بینید و این یعنی اینکه از “منظر بصری” هم معماران سیاست در تلاشند همتی را “مظلوم” بازنمایی کنند و مظلومیت ریشه اسطوره ای در بین ایرانیان دارد و معماران تیرهوش این را می دانند.

باورطبقه نیمه سرمایه دار ایران

نکته دیگر که موجب شکست رئیسی خواهد شد “باور” طبقه نیمه سرمایه دار در ایران است که با آمدن رئیسی روزنه های کوچک و موجود اقتصاد ایران به فنا خواهد رفت پس در “نگاه” این قشر عقلانیت حکم می کند که همتی باشد.

نکته بعدی خطای استراتژیک ستاد رئیسی در انتخابات ۹۶ است که با “مینیخانوف” (رئیس جمهور مسلمان سابق جمهوری تاتارستان در روسیه) بود که در اخبار به عنوان ” مشاور ارشد پوتین” معرفی شد. در همانوقت اشاره کردم که افکار عمومی در ایران ضد پوتین و روسیه ستیز است و غربگرایان در ایران و بیرون از ایران از این حربه استفاده خواهند کرد و امروز فضای مجازی مملو از این “اخبار تقریب” است.

نکته دیگر این است که همتی (برخلاف مهر علیزاده) عامدانه خود را نیروی جبهه اصلاحات معرفی نمی کند و این فضای بازی را برای او وسیع تر کرده است.

نکته دیگر که می تواند به یاری همتی بیاید نظام در کلیت آن است و این سخن بدین معناست که نظام از دوگانگی دولت و حاکمیت هم در داخل و هم در خارج برای پیشبرد اهداف بلند مدت سود می برد و این دوگانگی عین یگانگی اوست و از میان بردنش در وضعیت کنونی عقلایی نیست.

پایگاه ترکی همتی

نکته بعدی ” پایگاه ترکی” همتی است که تدریجاً در حال صعود است و برای او رای هایی را به ارمغان خواهد آورد که اصلاح طلبان مرکز در این یک دهه علیه آن پایگاه و گفتمان حرکت کرده بودند.

مجموع این ملاحظات مرا به این رهنمون می شود که عبدالناصر همتی را رئیس جمهور بعدی بدانم و مضاف بر این نکات این نکته است که همتی بر خلاف رئیسی شانس رقابت در آینده برای مناصب بالاتر ندارد و می تواند در قامت کارگزار تکنوکرات که دغدغه اقتصاد (این بزرگترین و مهمترین پرسش جامعه ایران) دارد ظاهر شود تا پرسش بنیادی تر مطرح نگردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});