• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
غلام‌رضا عبدالله‌زاده بقایی عنوان کرد:

لزوم امنیت شغلی کارگران شهرداری تا ساماندهی صندوق بازنشستگی آینده ساز

  • کد خبر : 18581
  • 24 خرداد 1400 - 12:31
لزوم امنیت شغلی کارگران شهرداری تا ساماندهی صندوق بازنشستگی آینده ساز
یاز اکو - غلام‌رضا عبدالله‌زاده بقایی از نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های شبانه‌روزی برای ساماندهی صندوق بازنشستگی آینده‌ساز خبر داد و بر اهتمام جدی بر امنیت شغلی کارگران در تمامی محیط‌های کاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، غلامرضا عبدالله زاده بقایی در جمع ائتلاف سه تشکل بزرگ کارگری تبریز و نمایندگان کارگران صنایع تبریز درارتباط با یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل حوزه‌ی کارگری استان گفت: پس از ده سال تلاش شبانه‌روزی و رفت و آمدهای فراوان به تهران و مجلس شورای اسلامی، صندوق بازنشستگی آینده‌ساز از فسادی که تاروپودش را فرا گرفته بود به سمت حمایت دولت رفته و با تصویب اساسنامه و ابلاغ آیین‌نامه‌ها در مسیری هدفمند قرار گرفته که البته ایرادات باقی‌مانده به مرور حل خواهند شد.

وی تلاش و همراهی تشکل‌های کارگری تبریز در تحقق این هدف تقدیر کرد و افزود: شعور و درک بالای جامعه‌ی کارگری در تشکیل ائتلاف برای احقاق حقوق کارگران ستودنی است.

وی تصریح کرد: پایه‌ی تشکیل تشکل‌های قدرتمند و نقش‌آفرین کارگری در اقتصاد و سیاست کشور از شورای شهر آغاز می‌شود و می‌بایست این اتحاد و همگرایی از سوی تمامی کارگران و تشکل‌های کارگری کشور پیگیری و حمایت گردد.

وی امنیت شغلی برای کارگران را یک ضرورت دانست و ابرار امیدواری کرد تا با اهتمام جدی بر این مهم در شورای شهر آینده، موضوع امنیت شغلی برای کارگران شهرداری برای همیشه در شهر اولین‌ها حل شود.

وی با اشاره به خواهرخواندگی ۱۰ شهر با تبریز از عدم بهره‌مندی از این پتانسیل بالا انتقاد کرد و افزود: چرا با وجود مشترکات فرهنگی با خواهرخوانده‌های همانند استانبول و باکو از این فرصت برای جذب سرمایه در راستای توسعه‌ی اقتصادی و بازگشت تبریز به جایگاه تاریخی خود در منطقه بهره نمی‌گیریم.

این فعال اجتماعی تبریز را پایتخت تجاری، اقتصادی و صنعتی کشور در طول تاریخ و حتی سال‌های نه چندان دور توصیف کرد و گفت: شورای شهر می‌تواند به مدد توجه به ظرفیت‌های این شهر و به مثابه‌ی یک بازوی توانمند برای بخش صنعت و بازار تبریز در بازگشت این شهر به جایگاه تاریخی و ارزشمندش در ایران، گام‌های موثری بردارد.

عبدالله‌زاده بقایی در ادامه با بیان اینکه براساس تحقیقات فقط در یک بازه‌ی زمانی ۱۵ ساله، بیش از ۳ درصد جمعیت استان به شهرهای بزرگ دیگر همچون تهران مهاجرت کرده‌اند، گفت: این ۳ درصد شامل هنرمندان و صنعتکارانی هم می‌شود که بخشی از توان و ظرفیت این شهر رانیز با خود برده‌اند.

وی تاکید کرد: ما بر خلاف سیاستمداران آرمان‌گرا برای تمام حرف‌های خود برنامه داریم و تلاش داریم با احیای جایگاه تبریز در صنایعی همانند فرش و کفش جان تازه‌ای در کالبد جامعه‌ی کارگری تبریز بوجود آوریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});