• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل چهار برابر افزایش یافت

  • کد خبر : 18631
  • 24 خرداد 1400 - 12:45
ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل چهار برابر افزایش یافت
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی در این استان در هشت سال گذشته تا چهار برابر افزایش یافته و از ۵۸۰ هزار تن به ۲ میلیون تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در بازدید از کارخانه در حال احداث امید فارمد پارسیان در نمین افزود: در زمینه گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی مربوط به آن نیز تا هشت سال پیش هیچ گونه واحد صنایع تبدیلی در استان وجود نداشت اما در حال حاضر ظرفیت واحدهای کوچک و بزرگ صنایع تبدیلی گیاهان دارویی بیش از ۲۰ هزار تن در سال است که در آینده این میزان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول کارخانه بزرگ داروسازی و تولید ظروف دارویی امید فارمد پارسیان به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: محصولات این واحد عظیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر خواهد شد و ارز آوری خوبی برای کشور و استان دارد.

 او اظهارکرد: با همت دولت در بحث تامین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذار این پروژه منحصربفرد در کشور، تا پایان سال شاهد اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار نفر در این مجموعه خواهیم بود و  از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف شیمی ، فیزیک، الکترونیک و کامپیوتر گرفته تا رشته‌های تجربی و فنی در این مجموعه جذب خواهند شد.

استاندار اردبیل  اضافه کرد: با نصب خط تولید و دستگاه‌های مدرن، تولید ظروف دارویی در سوله شماره یک این مجموعه به زودی آغاز می‌شود و  حتی تولید لیبل ظروف در همین مجموعه اتفاق افتاده و مواد اولیه در انبار واحد دپو شده و سوله‌های دیگر به منظور تولید مایعات و پایش داروهای گیاهی و شیمیایی در نظر گرفته شده است.

بهنامجو تاکید کرد که این اقدامات برای مردم امید آفرین است که بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز به سمت بالندگی و توسعه جهش حرکت می‌کند و در شرایط سخت اقتصادی ار هیچ گونه تلاش برای توسعه و آبادانی فروگذار نبوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});