• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

برگزاری نشست مرزی هیاتهای گمرکی ایران و ارمنستان در مرز نوردوز

  • کد خبر : 19129
  • 27 خرداد 1400 - 19:00
برگزاری نشست مرزی هیاتهای گمرکی ایران و ارمنستان در مرز نوردوز
یاز اکو - به دعوت دفتر همکاری های بین الملل گمرک کشورمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود مرزی و اتخاذ تصمیمات لازم نشست مرزی میان ایران و ارمنستان در گمرک مرزی نوردوز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به دعوت دفتر همکاریهای بین الملل گمرک کشورمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود مرزی و اتخاذ تصمیمات لازم نشست مرزی در گمرک مرزی نوردوز با حضور معاون حقوقی و نظارت، مدیر کل دفتر همکاریهای بین الملل، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی، مدیران گمرکات مرزی جلفا، نوردوز از طرف کشورمان و‌ معاون کمیته درآمدهای دولتی، مدیر روابط بین الملل و رئیس گمرک مرزی مغری ارمنستان برگزار شد.

پیرو تفاهم صورت گرفته در جلسه مشترک هیاتهای گمرکی ایرانی و ارمنی در تهران در این نشست مرزی طرفین بر تعامل و ارتباط مستمر، تبادل اطلاعات و اسناد بین گمرکات دو کشور تاکید و توافق کردند که مدیران گمرکات مرزی دو طرف در راستای بررسی و حل سریع موانع و مشکلات بصورت ماهانه جلسات مشترک برگزار کنند.

همچنین توافق شد مدیران گمرکات مرزی نوردوز و مغری با تعامل و همکاری نسبت به تسهیل تردد کامیونهای ترانزیتی و صادراتی حامل کالاهای سریع الفساد و اشتعال زا اقدام کرده و مدت توقف در مرز را کاهش دهند.

تخصیص ۲۲ میلیون یورو برای توسعه گمرک مرزی مغری

همچنین در این نشست مرزی با توجه به ظرفیت کم پذیرش کامیونهای تجاری در گمرک مغری ارمنستان و ایجاد ترافیک در مرز مشترک توسعه و افزایش ظرفیت پذیرش گمرک مغری از طرف هیئت ایرانی در خواست شد و طرف ارمنی اعلام کرد در این راستا ۲۲ میلیون یورو جهت توسعه گمرک مرزی مغری تخصیص یافته و موضوع بطور جدی در حال بررسی و ‌اقدام است

در این ملاقات مرزی پیشنهاد ایجاد دروازه مشترک مجازی در گمرکات مرزی هر دو کشور مطرح شد که با توجه به اقدامات مقدماتی انجام شده طرفین در خصوص تبادل اطلاعات از این پیشنهاد حمایت خود را اعلام کردند.

لازم به ذکر است سرپرستی هیئت ایرانی را دکتر نقدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران و سرپرستی هیئت ارمنی را آشوت مرادیان معاون کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان بر عهده داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});