• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

آرای گمشده در انتخابات شورای شهر تبریز وجود ندارد

  • کد خبر : 19941
  • 03 تیر 1400 - 9:40
آرای گمشده در انتخابات شورای شهر تبریز وجود ندارد
یاز اکو - فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر گم شدن ۱۳هزار رای در انتخابات شورای شهر، گفت:آرای گمشده ای در انتخابات این شهر وجود ندارد بلکه ۱۲هزار و ۶۹۹ رای مربوط به افرادی است که کارت رای گیری را تحویل گرفته اند اما رای نداده شعبه اخذ رای را ترک کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۶۹۹ رای، تفاضل بین تعرفه مصرف شده و تعداد برگه های داخل صندوق است که شامل رای های ماخوذه صحیح و غیر صحیح و سفید است، البته این دشواری در روش دستی وجود ندارد. 

وی افزود: ۲ هزار و ۸۴۰ دستگاه تمام الکترونیک در شعب تبریز وجود داشت که اگر تعداد یاد شده را بر تعداد آنها تقسیم کنیم چهار تا پنج رای می شود و در ۱۹ ساعت رای گیری به ازای هر پنج ساعت در شعبه، یک رای را در برمی گیرد، در واقع یک نفر بدون دادن رای به نامزدهای شورای شهر مدارک خود را اخذ، کارت الکترونیکی را تحویل و محل شعبه را ترک کرده است. 

مهدوی ادامه داد: ۳۳هزار و ۶۹۸ آرای باطله ماخوذه اعلام شده همان آرای سفید است که رای دهنده دکمه برگ رای سفید را انتخاب کرده که این تعداد رای تنها در آمار مشارکت تاثیر می گذارد. 

وی گفت: تعداد برگه های رای صحیح در واقع برگه هایی است که به نام نامزد خوانده می شود که باید نامزدهای محترم به آن دقت کنند چون از آن بهره مند می شوند. 

وی خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات شوراها در همان محل شعب مشخص شده و چیزی به نام تجمیع در فرمانداری وجود نداشته است. 

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اینکه تعداد کل آرای ماخوذه ۳۱۳هزار و ۳۵۱ رای است، گفت: واجدین شرایط تبریز یک میلیون و ۳۷۲هزار نفر بودند که ۲۲.۸ درصد مشارکت شهرستان و حدود ۲۲درصد مشارکت شهر تبریز در انتخابات را شامل می شود. 

مهدوی با اشاره به اینکه باید جوانمردانه نتایج را قبول کنیم، گفت: باید از شانتاژ و تخریب مسوولان پرهیز کنیم بر این اساس فرمانداری تبریز هم آمادگی کامل دارد تا به تک تک سوالات به صورت حضوری پاسخ دهد. 

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر تبریز اعلام شده است

فرماندار شهرستان تبریز همچنین تاکید کرد: بر اساس قانون نتایج اولیه انتخابات شورای شهر تبریز اعلام شده ولی تایید و اعلام نهایی نشده است و باید هیات نظارت آن را اعلام کند. 

مهدوی اظهار کرد: نامزدها ۲ روز فرصت داشتند اعتراض های احتمالی خود را ارایه دهند و هیات نظارت پس از اتمام فرصت پنج روزه بررسی ، نتایج را اعلام می کند.  

وی گفت: تاکنون ۸۶ اعتراض در مورد انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز دریافت شده  که بیشتر مربوط به ریز آرا بوده است. 

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: احتمال بازشماری را باید هیات نظارت نظر دهد اما از نظر ما احتمال بازشماری وجود ندارد. 

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین انتخابات شوراهای اسلامی ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});