• امروز : شنبه - ۲۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 15 June - 2024
11

بیانیه کرملین در خصوص دیدار اردوغان و پوتین

  • کد خبر : 31964
  • 10 مهر 1400 - 10:00
بیانیه کرملین در خصوص دیدار اردوغان و پوتین
یاز اکو - سخنگوی کرملین پس از دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه طی بیانیه‌ای به محتوای گفت‌وگوهای دو جانبه در این دیدار پرداخت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس وی گفت: طرفین بر اهمیت اجرای توافقات مربوط به منطقه و همچنین بر تداوم پایبندی به توافق‌ها تاکید کردند.

پسکوف با اشاره به اینکه دو رهبر علاوه بر سوریه در خصوص مسائل افغانستان، لیبی و قره باغ نیز گفت‌وگو کردند، افزود: طرف روس تاکید کرد، باید به دنبال راه حل‌های سازش در تعیین مرزها و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل باشند.

وی با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور درباره همکاری‌های در زمینه گاز طبیعی و موضوع حمل و نقل نیز به تبادل نظر پرداختند، گفت :پوتین از تصمیمات موثر و به موقع دولت ترکیه در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی موسوم به «ترک استریم» بسیار قدردانی کرد. این تصمیمات به سرعت گرفته شده و همه چیز به موقع به اجرا درآمد.

پسکوف تصریح کرد: در زمانی که قیمت‌ها در بازار گاز طبیعی و انرژی در اروپا افزایش یافته، ترکیه با زیرساخت‌های موجود خود در برابر چنین تغییرات ناگهانی ایجاد امنیت می‌کند.

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه ادامه همکاری‌ها در مورد سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ در دستور کار دو رهبر قرار دارد، گفت: احتمال تولید برخی از قطعات اس-۴۰۰ در ترکیه نیز مطرح است.

به گفته وی، همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی، پایان ساخت اولین واحد نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو، همکاری در زمینه فضایی و آماده سازی فضانوردان ترکیه نیز میان ترکیه و روسیه در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});