• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

سهم ۳ درصدی آذربایجان‌شرقی از درآمدهای نفتی

  • کد خبر : 20373
  • 07 تیر 1400 - 9:00
سهم ۳ درصدی آذربایجان‌شرقی از درآمدهای نفتی
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، مجموع اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی استان را در بودجه 1400، رقم 23 هزار و 20 میلیارد و 700 میلیون تومان و میزان تخصیص آن را 13 هزار و 374 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، داوود بهبودی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از این اعتبارات ملی رقم یک هزار و ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی استان است که به میزان ۷۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یعنی ۷۳٫۲۷ درصد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های سطح ملی نیز ۲۱ هزار و ۹۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که به میزان ۵۷٫۳۵ درصد یعنی ۱۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

بهبودی تعداد طرح‌های ملی ۲۱ دستگاه اجرائی استان را در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۷ طرح، مجموع اعتبارات این طرح‌ها را یک‌هزار و ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و میزان تخصیص این اعتبارات را ۷۳ درصد یعنی ۷۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواند.

وی ابراز داشت: اعتبار طرح‌های استانی ویژه پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰ آذربایجان‌شرقی ۱۴ دستگاه اجرائی استان شامل ۳۴ طرح است که برآورد اعتباری آن مبلغ ۳۲۴ میلیارد تومان بوده و ۱۵۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به میزان ۴۹ درصد تخصیص داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اعتبار ردیف‌های متفرقه ابلاغ شده به استان را در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی سال ۱۴۰۰ استان نیز ۸۹۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

افزایش ۴۸ درصدی آذربایجان شرقی از درآمدهای نفتی و ارزش افزوده آن

وی یادآور شد: سهم آذربایجان‌شرقی از اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی کشور شامل (استانی، سه درصد نفت و ۰٫۲۷ درصد ارزش افزوده) ۳٫۶۲ درصد است که رقم آن در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۶۳ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: در سال‌جاری در مجموع مبلغ ۳۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش آب و راه روستایی به استان ابلاغ شده است.

بهبودی تصریح کرد: اعتبارات در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت توزیع در پروژه‌های عمرانی استان بدون لحاظ ردیف‌های متفرقه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});