• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

تئاتر شهر تبریز بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 20523
  • 08 تیر 1400 - 9:15
تئاتر شهر تبریز بازگشایی می‌شود
یاز اکو - مجموعه تئاتر شهر تبریز در نهم تیرماه جاری با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان بازگشایی شده و چراغ تئاتر تبریز در تالار تربیت روشن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، نزدیک به دو سال پیش مجموعه تئاتر شهر تبریز به دلیل فرسودگی بنای ساختمان و عدم استحکام کافی به دستور زنده یاد محمد محمدپور مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعطیل شد تا به صورت جدی و تکمیلی بازسازی شود.

در همین ایام، پاندمی ویروس کرونا تمامی سالن‌های کشور و حتی جهان را به سمت تعطیلی کشاند. در این فرصت اما کارگاه بازسازی مجموعه تالار تربیت تعطیل نشد و تمامی طرح‌ها اعم از استحکام بنا، تقویت و توسعه زیرساخت‌های ممکن، زیبا سازی فضا و… در دستور کار قرار گرفت.

پس از گذشت نزدیک به دو سال، نهم تیرماه ۱۴۰۰ طی آئینی، با حضور برخی مسئولان استانی و کشوری این بنا به صورت رسمی بازگشایی شده و در اختیار هنرمندان تئاتر تبریز قرار می‌گیرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اساتید و فعالان هنر تئاتر از چهره‌هایی هستند که قرار است در مراسم افتتاحیه این مجموعه حضور داشته باشند. 

ساختمان «تئاتر شهر» تبریز، بخشی از ساختمانی تاریخی در ضلع شمال شرقی میدان دانشسرای این شهر است که کتابخانه معروف «تربیت» نیز در آن واقع شده است.

قدمت این ساختمان به اوایل قرن حاضر شمسی بازمی‌گردد و در محلی واقع شده که در دوره قاجار به «میدان مشق» معروف بود و سربازان اشغالگر روسیه تزاری در عاشورای ١٢٩٠ شمسی، ثقه الاسلام و یارانش را به جرم وطن خواهی در آنجا به دار زدند.  

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});