• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

صدور پروانه بهره‌برداری برای یک شرکت معدنی در آستامال

  • کد خبر : 20530
  • 08 تیر 1400 - 9:45
صدور پروانه بهره‌برداری برای یک شرکت معدنی در آستامال
یاز اکو - شرکت توانگران سهند - از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دریک متعلق به محمدرضا زنوزی- پروانه بهره برداری 21 هکتار از چراگاه‌های روستای آستامال بخش خاروانا را برای استخراج مواد معدنی مس و آهن از منابع طبیعی دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیزمار، براساس ابلاغیه اداره منابع طبیعی شهرستان ورزقان به دهیاری و شورای اسلامی روستای آستامال بخش خاروانا، شرکت توانگران سهند – از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دریک متعلق به محمدرضا زنوزی؛ سرمایه‌گذار نام‌آشنای تبریزی-، پروانه بهره برداری ۲۱ هکتار از چراگاه‌های این روستا را برای استخراج مواد معدنی مس و آهن از منابع طبیعی دریافت کرده است.

طبق همین ابلاغیه، مبلغی که شرکت بهره‌بردار از بابت ابطال پروانه چرای محدوده ۲۱ هکتاری باید به روستاییان بپردازد، حدود ۱۲۴ میلیون تومان است و با توجه به اتمام مهلت ابلاغیه روستاییان فقط دو روز فرصت تصمیم‌گیری در این خصوص را دارند. یعنی در صورت عدم موافقت و اعلام شماره حساب از سوی اهالی، مبلغ مذکور به حساب خزانه واریز خواهد شد.

به گفته یکی از اهالی آستامال، شرکت بهره‌بردار به جز همین محدوده ۲۱ هکتاری اعلام شده در ابلاغیه، هیچ اقدامی در زمینه تملک اراضی اهالی روستا انجام نداده که این امر نشان می‌دهد، محدوده معدن احتمالا همین ۲۱ هکتار باشد.

وی می‌افزاید: از مواد معدنی این محدوده که در منطقه پتک‌لیک و گوی‌زن آستامال واقع شده، در گذشته از سوی آلمانی‌ها و روس‌ها بهره‌برداری‌های محدود انجام گرفته به طوری که هم‌اکنون آثار ده‌ها تونل ناشی از بهره‌برداری روس‌ها در منطقه موجود هست.

وی با بیان اینکه این محدوده معدنی حاوی ذخیره قابل توجهی از مواد معدنی مس، آهن و طلا است، گفت: مطمئنا بهره‌برداری از این محدوده، علاوه بر تخریب مراتع روستا، خسارات جبران‌ناپذیری به جنگل‌های منطقه وارد خواهد ساخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});