• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تاکید کرد

لزوم بهره مندی از ظرفیت مس سونگون در توسعه گردشگری شهرستان ورزقان

  • کد خبر : 26461
  • 24 مرداد 1400 - 13:12
لزوم بهره مندی از ظرفیت مس سونگون در توسعه گردشگری شهرستان ورزقان
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مس سونگون در توسعه گردشگری شهرستان ورزقان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی،  احمد حمزه زاده در دیدار با فرماندار ورزقان، ضمن تاکید به اینکه برای تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان ورزقان مشارکت جمعی بخش دولتی و خصوصی الزامی است، ادامه داد: شهرستان ورزقان دارای ظرفیت های تاریخی و طبیعی غنی است که به سبب آن همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد، لذا لازم است تا برای تقویت زیرساخت های لازم مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای تسهیل امور بیش از پیش انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان ورزقان از ظرفیت معدن عظیم مس سونگون نیز برخوردار است، در راستای توسعه گردشگری و احیای مزیت های مغفول میراث باستانی منطقه، از این ظرفیت بزرگ باید بهره گرفت.

وی افزود: بهره گیری از توان مس سونگون به عنوان سرمایه گذار در بهره برداری از عمارت امیر ارشد ورزقان یکی از مهم ترین فرصت های گردشگری شهرستان محسوب می شود که می توان با تحقق آن گامی موثر در توسعه گردشگری منطقه برداریم.

حمزه زاده گفت: درصدد خواهیم بود تا با همکاری فرمانداری محترم شهرستان، مشارکت بخش های دولتی و خصوصی را در پیشبرد اهداف توسعه ای گردشگری افزایش دهیم تا به همراه برنامه ریزی موثر و تعریف رویدادهای فرهنگی، شاهد رونق گردشگری منطقه باشیم.

احمد حمزه زاده روز شنبه، با محمدباقر خانی فرماندار شهرستان ورزقان دیدار و گفت و گو کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});