• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

پنجمین دوره “اکسپوی هنری تبریز” گشایش یافت

  • کد خبر : 20932
  • 11 تیر 1400 - 16:00
پنجمین دوره “اکسپوی هنری تبریز” گشایش یافت
یاز اکو - پنجمین دوره اکسپوی هنری تبریز با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عضو شورای شهر تبریز، اصحاب فرهنگ و هنر و جمعی از خریداران آثار هنری روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد محمودی، مدیر هنری اکپسوی تبریز در آیین گشایش این نمایشگاه هنری، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که این اپیدمی بر روی وضعیت هنرمندان داشته است، اظهار کرد: جامعه فرهنگ و هنر در مدت بیش از یک سال گذشته وضعیت بسیار سختی را گذرانده و حتی بیشترین آسیب شیوع این بیماری را نیز حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان عریز متحمل شدند.

وی در ادامه با اشاره برگزاری اکسپوی هنری تبریز، افزود: موسسه شمس تبریزی از سال ۹۵ شروع به اخذ مجوز برای برگزاری این رویداد هنری در تبریز کرده بود که در نهایت نخستین دوره از نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز در ۹۶ برگزار شد و تاکنون نیز روند رو به رشدی داشته است.

وی ادامه داد: هر دوره از لحاظ میزان فروش و کیفیت آثار و هنرمندان شرکت کننده رو به رشد بوده است. کیفیت برگزاری نمایشگاه ارتقا یافته و تجارب مختلفی نیز در این راستا کسب شده که در نهایت اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که این نمایشگاه را به شکل سراسری و با حضور هنرمندان نقاط مختلف کشور برگزار می‌کنیم.

ارتقا اکسپوی تبریز در سطح بین المللی

محمودی با بیان این‌که در حال کسب مجوز برای برگزاری اکسپوی هنری تبریز در سطح بین المللی هستیم، گفت: امیدواریم با حمایت‌های وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم در سال‌های آتی فعالیت خود را به صورت بین المللی و به خصوص با حضور کشورهای منطقه‌ که ارتباطات فرهنگی بالایی با آن‌ها داریم، ادامه دهیم.

وی با اشاره به ارزیابی ۵۰۰ اثر هنری برای عرضه در این نمایشگاه، بیان کرد: در این دوره تعداد  ۷۹ اثر هنری از ۷۹ هنرمند برجسته و مطرح سطح کشور انتخاب شده و در معرض فروش قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های مادی و معنوی از برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: حمایتی که مجموعه لاله پارک تبریز از این برنامه دارد، قابل تقدیر است.

مدیر هنری اکسپوی تبریز با تقدیر از حمایت‌های مدیریت هتل و مرکز تجاری لاله پارک، اظهار کرد: اکسپوی تبریز یک رویدادی است که کم و بیش در سطح کشور شناخته شده و هنرمندان بزرگی از برگزاری آن استقبال می‌کنند.

وی با بیان این‌که برای هنر یک شهر افتخار بزرگی است که هنرمندان برجسته در نمایشگاه آن شرکت کنند، گفت: اعتمادی در راستای شرکت در این نمایشگاه ایجاد شده و امیدواریم که بتوانیم با حمایت‌های لازم از سوی افرادی که تمکن مالی دارند، در این دوره و دوره‌های بعدی شاهد برگزاری پررونق تر این نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به حضور هنرمندان بی نظیر و سرمایه‌های کشور در این نمایشگاه، افزود: ما موظف به حفظ این سرمایه‌ها و هنرمندان کشورمان هستیم.

مجموعه لاله پارک در خدمت اهالی فرهنگ و هنر است

در ادامه این مراسم، فوته بافان، قائم مقام مجتمع تجاری لاله پارک نیز ضمن تشکر از حضور مدعوین در این نمایشگاه به نمایندگی از مجموعه لاله پارک تبریز، اظهار کرد: مجموعه لاله پارک به لحاظ اهمیت مسائل فرهنگی و هنری بر خود وظیفه می‌داند همواره در خدمت اهالی فرهنگ و هنر باشد.

بر اساس این گزارش، در این دوره از نمایشگاه هنری تبریز، آثار هنری از چهار رشته نقاشی، خط نقاشی، مجسمه و عکس ۷۹ هنرمند برجسته کشور از روز جمعه ۱۱ تیرماه تا روز یکشنبه ۱۳ تیرماه عرضه می‌شود.

هم‌چنین در این دوره از نمایشگاه، هنرمندان برجسته‌ای از مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، مرکزی، لرستان، ایلام، اصفهان، فارس، گلستان و آذربایجان شرقی حضور دارند و آثار فاخری جهت فروش عرضه خواهد شد.

همزمان با برگزاری پنجمین دوره اکسپوی تبریز نیز دوره آموزشی “شناخت ساختار بازار هنر” در روزهای جمعه و شنبه ۱۱ و ۱۲ تیرماه با تدریس سجاد باغبان ماهر و فواد نجم الدین برگزار خواهد شد که در این راستا به تمامی شرکت کنندگان، گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});