• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

صادرات شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌های ایران به نیم میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 21066
  • 13 تیر 1400 - 8:30
صادرات شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌های ایران به نیم میلیارد دلار رسید
یاز اکو - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه صنایع مواد غذایی و فعالیت اغلب کارخانجات آن در دو نوبت کاری، پارسال نیم میلیارد دلار شیرینی، شکلات و انواع نوشیدنی‌ از ایران صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی در مراسم بهره‌برداری از مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک در شهرک صنعتی کاشمر افزود: این در حالی است که کل صادرات ایران در سال گذشته ۱۴۶ میلیون تن کالا به ارزش ۷۴ میلیارد دلار بود.

وی ادامه داد: هم اینک کارخانجات حوزه شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده در ایران به شدت فعال و در سه نوبت کاری تولید دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه فعالیتهای کارخانجات نساجی و تولید پوشاک در کشور نیز گفت: هم اینک پوشاک در ایران با کیفیت مطلوب تولید شده و جنبه صادراتی پیدا کرده است.

وی افزود: بیش از ۷۵ هزار واحد صنعتی در کشور با اشتغال ۲.۵ میلیون نفر فعالیت دارند و ۷۵ درصد از صادرات محصولات غیرنفتی کشور مربوط به این وزارتخانه است. 

رزم حسینی ادامه داد: فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت کشور به خوبی فراهم شده و شرکتهای بزرگی در حوزه سرمایه گذاری صنعتی پیشگام هستند.

وی گفت: استان خراسان رضوی نیز با برخورداری از بخش خصوصی فعال و سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هم مرز با کشورهای افغانستان و ترکمنستان که اغلب نیازمند کالاهای ایرانی هستند، فرصت خوبی برای توسعه صنعتی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۶ هزار و ۱۷۰ واحد فعال معدنی نیز با ۲۵۰ هزار نفر اشتغال در کشور فعال هستند که ایران را در حوزه فولاد و فلزات رنگین جزو ۱۵ کشور معدنی جهان قرارداده و هم اینک سالانه ۳۰ میلیون تن فولاد خام از کشور صادر می‌شود.

وی همچنین به ظرفیتهای معدنی خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: این استان که از نظر معدنی زرخیز و دارای مزیتهای فراوان است، فرصت مغتنمی را برای توسعه بیش از پیش صنایع معدنی فراهم کرده است.

کارخانجات نوشیدنی بیسمارک به همراه شرکت قند عسل کاشمر در زمینی به مساجحت ۳۲ هزار مترمربع ایجاد شده و نخستین واحد آن شامل کارخانه قند عسل در سال ۱۳۹۲ با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر برای تولید قند و شکر به بهره‌برداری رسید و دومین واحد تولیدی آن شامل تولید نوشیدنی با ظرفیت ۷۲ میلیون لیتر در سال گذشته افتتاح شد که هم اینک ظرفیت آن به ۳۰۰ میلیون لیتر افزایش یافته و طرح توسعه آن امروز به بهره برداری رسید. میزان سرمایه گذاری در مجموعه این کارخانه ۲ هزار میلیارد ریال است.

تخصیص چاه آب و سرمایه در گردش از جمله نیازها و خواسته‌های مسوولان این مجموعه از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که رزم حسینی قول مساعدت برای تامین این موارد را داده است و در صورت تحقق آن ۲۰۰ نفر دیگر به ظرفیت اشتغال این مجموعه افزوده می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});