• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
توسط استاندار آذربایجان شرقی انجام شد؛

تجلیل از جوانان کارآفرین و صنعتگر منتخب آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 21086
  • 13 تیر 1400 - 10:00
تجلیل از جوانان کارآفرین و صنعتگر منتخب آذربایجان شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی ضمن دیدار با جوانان کارآفرین و صنعتگر منتخب استان از آنان تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، به مناسبت روز صنعت و معدن، جمعی از جوانان کارآفرین و صنعتگر منتخب استان به همت اتاق بازرگانی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توسط استاندار آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اینکه باید از پتانسیل فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت بهره مند شد، گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید در بخش تولید سرمایه گذاری کرد.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: آذربایجان شرقی از استان های صنعتی کشور بوده و اگر صنایع، خود را با فناوری های روز تطبیق ندهند، از چرخه رقابتی عقب خواهند ماند.

وی اظهار کرد: با بین المللی شدن رقابت ها صنعت ما از لحاظ کیفیت و رقابت پذیری با مشکل مواجه خواهد شد و از این رو باید صنایع خود را به تجهیزات و فناوری روز مجهز کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برای ورود به عرصه کارآفرینی، ریسک پذیری لازم است، ادامه داد: ورود به عرصه تولید و صنعت موجب ایجاد اشتغال، افزایش درآمد سرانه و تولید ملی و پیشرفت و توسعه جامعه می شود.

تولیدکنندگان و صنعتگران جهادگران‌ خط مقدم جبهه اقتصادی هستند

وی گفت: آذربایجان شرقی با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در سال های گذشته از نظر واحدهای توسعه ای و تولیدی رتبه های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران جهادگران‌ خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: صنعتگران  آذربایجان شرقی غیرتمند و ایثارگر هستند و در دوران کرونا با وجود تمام سختی ها و مشکلات هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی صنعتگران جوان استان گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مهم‌ترین رسالت مدیران استانی و اقتصادی حمایت از تولید و سرمایه گذاری است و رفع چالش های پیشروی صنایع می تواند تاثیر بسزایی بر اقتصاد استان داشته باشد.

پورمحمدی افزود: همه ما می دانیم ،کشور امروز در شرایط تحریم قرار دارد که به همت جوانان و تولیدکنندگان این تحریم ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

کارآفرینان چکیده ای از تخصص و تعهد در کشور

ابوالفتح ابراهیمی در این جلسه با اشاره ای به جایگاه کارآفرینان و صنعتگران جوان استان گفت: کارآفرینان و تولیدکنندگان را می توان از جمله افرادی دانست که علاقمند به وطن و کشور خود بوده و در این راه تمامی سختی ها را قبول و به رسالت خود به بهترین شکل عمل می کنند.

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: این افراد با وجود دارا بودن تمکن مالی و استعدادهای لازم، ماندن و تلاش کردن در کشور خودشان را برگزیده و با تحمل تمام دشواری های راه به امر تولید و کارآفرینی مبادرت ورزیده اند.

ابراهیمی با بیان اینکه باید این افراد را چکیده ای از تخصص و تعهد در کشور دانست، گفت: جوانان کارآفرین از یک سو باید مورد تشویق قرار گرفته و از سوی دیگر، میدان وسیع برای فعالیت آن ها فراهم شود.

بهره مندی از ظرفیت نیروهای کارآمد و کارآفرین جوان در حوزه صنعت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: مدیران و مسئولان برخی از واحدهای صنعتی استان، افراد جوان و متخصصی هستند که با فعال کردن بخش های پژوهشی، در فناوری های جدید، صادرات و توسعه ظرفیت های صنعتی و تولیدی کارهای خوبی انجام داده اند.

حبیب امین زاده افزود: ضروری است از ظرفیت نیروهای کارآمد و کارآفرین جوان در حوزه صنعت و تولید بهره مندی های لازم انجام شود و از فکر و ایده افراد خلاق و نخبگان در این حوزه برای ایجاد تحرک در بخش اقتصاد و صنعت بی ‌نصیب نمانیم تا از این طریق شاهد ایجاد رونق در فضای کسب وکار و پویایی در سطح جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});