• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

طرح جدید مجلس برای مدارس غیرانتفاعی

  • کد خبر : 21115
  • 13 تیر 1400 - 12:00
طرح جدید مجلس برای مدارس غیرانتفاعی
یاز اکو - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه با طرح جدیدی که مجلس برای مدارس غیرانتفاعی تصویب خواهد کرد، تحولی مهم در نحوه اداره مدارس غیرانتفاعی شاهد خواهیم بود، گفت: با تصویب این طرح، حقوق خانواده‌ها، معلمان و مدارس صیانت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب شور اول طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در صحن علنی مجلس و ارجاع آن به کمیسیون آموزش، اظهارکرد: با تصویب این قانون، مدارس غیرانتفاعی ساماندهی خواهند شد و نارضایتی‌های فعلی از این مدارس از بین خواهد رفت.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از ایجاد یک سامانه برای شفافیت مدارس غیرانتفاعی خبر داد و گفت: ایجاد این سامانه یکی از مفاد قید شده در این طرح است تا بر این اساس شفافیت در مدارس غیرانتفاعی حاکم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مدارس غیرانتفاعی مبالغی دریافت می کنند که خانواده‌ها و ما باید بدانیم که بر چه اساسی این پول را دریافت کرده و این پول صرف چه امور آموزشی و تربیتی خواهد شد، این سامانه همه این موارد را شفاف می‌کند.

دستگاه نظارتی بر سامانه مدارس غیرانتفاعی نظارت خواهد داشت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه در این طرح پیش بینی شده که حتی سازمان بازرسی کل کشور به اطلاعات لازم پیرامون نحوه اداره مدارس غیردولتی دسترسی داشته باشند، گفت: این اقدام به این خاطر است که دستگاه نظارتی در صورت بروز هرنوع تخلفی بتواند ورود کند.

منادی سفیدان افزود: یکی از موارد مهمی که در این طرح آمده این است که معلمان مدارس غیرانتفاعی را در کنار کارکنان آموزش و پرورش قرار دادیم به طوری که این معلمان باید چه در قالب تمام وقت و چه پاره وقت در دریافت حقوق و مزایا شرایطی همانند معلمان مدارس دولتی داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم به دنبال شفاف‌سازی در نظام تعلیم و تربیت کشور است، افزود: انگیزه اصلی برای تدوین این طرح تخلفاتی از سوی برخی مدارس غیردولتی بود که امیدواریم با تدوین طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی این ایردات برطرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});