• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل دار است

  • کد خبر : 21315
  • 14 تیر 1400 - 20:00
بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل دار است
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز را باید مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل‌دار حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی دانست که تاکنون و با تمام اقدامات صورت گرفته تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی، پزشکی و آموزشی آذربایجان‌شرقی در قالب سی و پنجمین آئین پویش ره سلامت، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال‌های اخیر همواره جایگاهی بالا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته به‌گونه‌ای که در حوزه‌های متعدد بهداشتی، درمانی و آموزشی جزو سه دانشگاه برتر کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه این رتبه‌بندی‌ها از طریق داده‌های سامانه سیب وزارت بهداشت استخراج شده، افزود: از ابتدای سال ۹۹ و مجموع چهارساله در گزارش تحقق برنامه‌های عملیاتی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ مراکز قطب کلان مناطق آموزشی کشور، رتبه سوم حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری و نیز رتبه سوم لایدن در مورد جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تنها بخشی از رتبه‌های کسب شده توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ساخت ۷۳۱ پروژه و بهسازی ۹۳۲ پروژه در حوزه بهداشت استان اشاره و تصریح کرد: همچنین احداث ۱۲ بلوک بیمارستانی و ساخت یا بازسازی کامل ۱۵ مرکز اورژانس بخشی از ۳۰۰ پروژه مختلف در حوزه‌های بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود اجرای این حجم از پروژه‌ها باید بپذیریم که بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل‌دار حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی است که به عنوان تنها پروژه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی کشور در دوران دولت تدبیر و امید فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم در این روزهای پایانی دولت دوازدهم توجه خاصی به این پروژه شود.

صومی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه تبریز یادآور شد: برای احداث مجتمع خوابگاه دخترانه تلاش با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت به دلیل حجم بالای کار و بزرگی پروژه دست به دامان قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) شدیم به‌گونه‌ای که تنها سه ماه زمان برای اجرای عملیات خاکبرداری این پروژه صرف شد و اکنون مجتمعی با امکانات کامل رفاهی در داخل سایت دانشگاه تبریز به بهره‌برداری می‌رسد که در سطح کشور نمونه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برگزاری سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت در تبریز بیان داشت: پیش از این ۴۷ پروژه در حوزه بهداشت در آذربایجان‌شرقی اجرا شده و با برگزاری این آیین نیز ۵۱ پروژه درمانی برای ارائه خدمات به مردم استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});