• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

ارز دیجیتال در ازای مدفوع: رویترز از توالتی فناورانه در کره جنوبی می گوید! (عکس)

  • کد خبر : 22372
  • 23 تیر 1400 - 15:00
ارز دیجیتال در ازای مدفوع: رویترز از توالتی فناورانه در کره جنوبی می گوید! (عکس)
یاز اکو - توالتی جدید و فناورانه در کره جنوبی معرفی شده است که می تواند مدفوع انسان را به انرژی تبدیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، این توالت جدید مدفوع انسان را به انرژی تبدیل می کند و حتی به دانشجویان یک دانشگاه این امکان را می دهد با دریافت ارزی دیجیتال در قبال مقدار مدفوع تولیدی خود به خرید برخی اقلام مورد نیازشان اقدام کنند. بله درست خوانده اید: بنابر گزارشی که در رویترز منتشر شده است، دانشگاهی در کره جنوبی مدفوع انسان را برای کمک به تامین برق ساختمان مورد استفاده قرار داده و دانشجویان برای دفع مدفوع خود ارز دیجیتال دریافت می کنند.

با توالت BeeVi آشنا شوید

توالت BeeVi توسط چو جائه وون، استاد مهندسی شهری و محیط زیست در موسسه ملی علم و فناوری اولسان (UNIST) اختراع شده است و توانایی تولید بیوگاز و کود را دارد. نام این توالت از دو واژه زنبور (Bee) و دید (Vision) گرفته شده است.

این توالت دارای یک پمپ خلا است که مدفوع را به سمت یک زیست‌راکتور زیرزمینی هدایت می کند. این زیست‌راکتور دارای ریزجاندارانی است که مدفوع را به متان تجزیه می کنند. سپس، این گاز به عنوان یک منبع انرژی برای ساختمان دانشگاه استفاده شده و نیروی لازم برای یک اجاق، آب گر‌م‌کن، و سلول سوختی اکسید جامد را تامین می کند. پمپ مخصوص این توالت نیز موجب کاهش مصرف آب می شود.

توالت دوستدار محیط زیست/ارز دیجیتال در ازای مدفوع

همچنین، چو جائه وون یک ارز مجازی به نام “Ggool”، در زبان کره ای به معنای عسل، را ایجاد کرده است. هر دانشجویی که از توالت BeeVi استفاده کند معادل ۱۰ Ggool در روز دریافت می کند که می تواند از این ارز دیجیتال در دانشگاه برای خرید محصولاتی مانند قهوه، نودل، میوه و حتی کتاب استفاده کند.

به گفته هئو هوی جین، دانشجوی کارشناسی ارشد، این یک توالت دوستدار محیط زیست است که به دانشجویان امکان دریافت پول در قبال دفع مدفوع و خرید محصولات مختلف در دانشگاه را می دهد. تا پیش از این فکر می کردم که مدفوع چیزی کثیف است، اما اکنون می توان آن را یک گنجینه ارزشمند در نظر گرفت.

به گفته چو جائه وون، یک فرد عادی روزانه حدود ۵۰۰ گرم مدفوع دفع می کند که می تواند به ۵۰ لیتر گاز متان تبدیل شود. این میزان متان می تواند ۰٫۵ کیلووات ساعت برق تولید کند که برای یک بار شستشوی ظروف در یک ماشین ظرفشویی در حالت “ذخیره انرژی” کافیست یا می تواند نیروی لازم یک خودرو برای طی مسافت سه چهارم مایل (۱٫۲ کیلومتر) را تامین کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});