• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

یک نکته مهم در دیدار روسای جمهور روسیه و آذربایجان: اگر ارمنستان هم نخواهد، راهرو زنگه زور افتتاح خواهد شد

  • کد خبر : 23410
  • 31 تیر 1400 - 18:30
یک نکته مهم در دیدار روسای جمهور روسیه و آذربایجان: اگر ارمنستان هم نخواهد، راهرو زنگه زور افتتاح خواهد شد
یاز اکو- ما می توانیم نتایج مثبتی از دیدار روسای جمهوری آذربایجان و روسیه داشته باشیم. اگر در جلسه دو رئیس جمهور کریدور زنگه زور مورد بحث قرار گرفته و روسیه موضع مثبتی در مورد افتتاح این کریدور ابراز داشته است، پس جلسه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا این مطلب را وحید احمدوف نماینده مجلس و عضو کارگروه روابط بین پارلمانی آذربایجان و روسیه اعلام کرد.
وی افزود: پیش از این دیدار و در طول هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با نیکول پاشینیان دیدار و درمورد برخی مسائل با همدیگر گفتگو کرده بودند. من فکر می کنم در دیدار الهام علی اف و پوتین موضوعات زیادی مورد بحث قرار گرفته است. بدون شک یکی از مهمترین موارد برای ما بازگشایی کریدور زنگه زور است. رئیس جمهور آذربایجان بارها اعلام کرده است که این راهرو خواه ارمنستان بخواهد و یا نخواهد باز خواهد شد. بازگشایی این راهرو فقط به ارمنستان بستگی ندارد. ترکیه، روسیه و ایران و همچنین چین و سایر کشورهای آسیایی به راه اندازی کریدور زنگه زور علاقه مند هستند. یعنی این کریدور باز خواهد شد، حتی اگر ارمنستان آن را نخواهد. راه اندازی این کریدور یک اتفاق مهم برای جهان است. هم راه آهن و هم بزرگراه از اینجا عبور می کنند. به نظر من این موضوع اساسی و سایر موارد در جلسه دو رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفته است.
به گفته این نماینده مجلس موضع یکپارچه ارمنستان در این خصوص مهم است، زیرا به طور کلی فعالیت ارمنستان در منطقه به عنوان یک کشور زیر سوال می رود.
وحید احمد اف افزود که در کنار روسیه، ترکیه نیز در منطقه حرفی برای گفتن دارد و این در سخنرانی لاوروف منعکس شد. این کریدور فقط به نفع روسیه نیست.اخیراً سفیر چین نیز در مورد اهمیت این پروژه برای این کشور صحبت کرد و این بی دلیل نبود. چین یک کشور معمولی نیست و اگر چنین ایده ای از طرف آن ابراز شده باشد، نشان دهنده این است که آنها علاقه مند به گشودن این کریدور هستند. دالان زنگه زور نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور خلاصه می توانیم نتیجه مثبتی از این نشست روسای جمهور انتظار داشته باشیم. نتایج جلسه را به زودی خواهیم دید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});