• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت

پیش بینی برداشت بیش از ۱۷ هزار هندوانه از اراضی پلدشت

  • کد خبر : 23523
  • 01 مرداد 1400 - 16:00
پیش بینی برداشت بیش از ۱۷ هزار هندوانه از اراضی پلدشت
یاز اکو - سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت گفت: پیش بینی می‌شود از اراضی زیر کشت هندوانه بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم از این محصول برداشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سلیم زاده با اشاره به اینکه، پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزارو ۵۰۰ کیلو گرم هندوانه در شهرستان تولید داشته باشیم، افزود: برداشت هندوانه در این شهرستان از نیمه دوم تیر ماه آغاز و تا یک ماه ادامه دارد و این شهرستان سالانه با داشتن بیش از ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت هندوانه به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات جالیزی در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمامی محصول هندوانه در پلدشت به صورت طیف نواری آبیاری انجام می شود، افزود: آبیاری در این شهرستان قبل از اجرای طرح یاد شده به صورت سنتی بود و در هر ۱۵ ساعت یک یکبار آبیاری می شد ولی الان در هر ۶ ساعت ۱۰ هکتار زمین آبیاری می شود.

وی با تاکید براینکه، در روش آبیاری به روش طیف حدود ۶۵ درصد در هر یک در مصرف آب صرفه جویی می شود، افزود: ۱۰۰ درصد اراضی شهرستان که در زمینه تولید هندوانه مشغول هستند که سیستم آبیاری نوار طیف مجهز است و بخش از این اراضی به صورت نشایی کشف شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۳۵۰ هکتار زیر کشت هندوانه رفته است افزود: میانگین عملکرد ۵۰ تن در هر هکتار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});