• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
در چهار ماهه نخست سال‌جاری محقق شد؛

جهش فروش و سود شرکت نخ تایر صبای زنجان

  • کد خبر : 23526
  • 01 مرداد 1400 - 17:00
جهش فروش و سود شرکت نخ تایر صبای زنجان
یاز اکو - مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا از رشد ۱۱۴/۷ درصدی در فروش و ۱۹۴ درصدی در سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک در عملکرد چهار ماهه اول سال‌جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا و روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر زنجان)، حسین صنعان گفت: این شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بوده که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان مشغول فعالیت است.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا اظهار کرد: این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین کارخانه‌ها در صنعت کشور است که نقش بسیار کلیدی در زمان تحریم‌های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشت و بیش از ۸۰ درصد نیاز تایرسازان را تامین کرده است. 

این مسئول تصریح کرد: این مجموعه بزرگ در سال‌های گذشته به دلیل نبود مدیریت صحیح در زمان انجام پروژه، دارای مشکلات عدیدهای بود که با تلاش و کوشش کارگران زحمت‌کش شرکت و در سایه مدیریت پویا و علمی مدیر جوان و جهادی شستا دکتر محمد رضوانی‌فر و حمایت‌های  وی، باعث گردید خون دوباره‌ای به رگ‌های این صنعت جاری شود.

صنعان یادآور شد: موفقیت‌های کسب شده در این شرکت در شاخص‌های مالی و توسعهای طی چند سال اخیر به نوبه خود بی‌نظیر و منحصر به فرد بوده است که از این جمله می‌توان به ایجاد سود چند برابری در سال‌های اخیر، ایجاد اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شهر زنجان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا با اشاره به اینکه این شرکت در اوج شرایط تحریم نه تنها با تمامی ظرفیت طی ۴ شیفت به فعالیت خود ادامه می‌داد، بلکه پا را فراتر گذاشته و اقدام به اجرای طرح‌های توسعهای مهم و استراتژیک برای کشور کرد، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی و حمایت از تولید داخلی، مدیریت شستا با حمایت کامل از ایجاد طرح‌های توسعهای در سال گذشته این شرکت موفق به اجرای ۳ طرح مهم و استراتژیک در کشور شد.

وی در ادامه به برخی از اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح  پارچه ایربگ برای اولین‌بار در کشور با ظرفیت اسمی سالانه ۶ میلیون متر مربع که در میز ۴ صنعت در حضور وزیر صمت خودکفائی و بومی‌سازی این پارچه اعلام شد که می‌تواند یکی از دستاوردهای بزرگ صنعتی کشور در دوران تحریم محسوب شود؛ شایان ذکر است که کلیه تکنولوژی ساخت پارچه ایربگ صد در صد بومی بوده و توسط مهندسان و متخصصان این مجموعه اجرایی شده است.

این مسئول ادامه داد: تولید پارچه صنعتی منجید و چیفر برای صنعت تسمه‌سازی کشور از دیگر اقدامات مهم است. این پروژه نیز برای اولین‌بار در کشور و علیرغم تحریم‌های موجود در خصوص انتقال تکنولوژی در این مجموعه و با صد در صد تکنولوژی بومی صورت  پذیرفته است. 

صنعان با بیان اینکه سومین پروژه که به نوعی می‌تواند یکی از پروژه‌های صنعتی ملی کشور محسوب شود، پروژه استیل کورد است، تصریح کرد: این پروژه را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه صنعت بالادستی تایر در کشور نام برد که با اعتماد مدیریت شستا و حمایت‌های صورت پذیرفته در فروردین سال ۱۴۰۰ اجرای طرح پایلوت این پروژه با موفقیت صورت پذیرفت و از بابت مسائل کیفی مورد تائید تایرسازان کشور قرار گرفت

وی تاکید کرد: امید است با تائید نهایی شستا این پروژه بزرگ و استراتژیک برای کشور استارت خورده و تا پایان سال ۱۴۰۰ فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد و تا پایان سال ۱۴۰۱ این پروژه با ظرفیت کامل به بهرهبرداری خواهد رسید. لازم به ذکر است تمامی این اتفاقات خوب و با ارزش و اجرای پروژه‌های مذکور طی یکی دو سال اخیر صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا در پایان خاطرنشان کرد: شرکت در سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگ دیگری نیز در کارنامه کاری خود رقم زد که با تولید دو محصول شامل پلیمرهای مهندسی و پارچه ایربک، موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شد.

صنعان در پایان، از حمایت‌های سهامداران شرکت خصوصا شستا تقدیر و اعلام کرد: قطعاً بدون حمایتهای مدیریت شستا و بدنه کارشناسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});