• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

استقبال از شرکت‌های خارجی در تأمین اعتبار و تکمیل طرح‌های عمرانی

  • کد خبر : 65499
  • 16 خرداد 1401 - 9:30
استقبال از شرکت‌های خارجی در تأمین اعتبار و تکمیل طرح‌های عمرانی
یاز اکو - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری شرکت تأمین و تجهیز طرح‌های زیربنایی از شرکت‌های خارجی برای تکمیل طرح‌های عمرانی در استان اردبیل دعوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، یعثوب نژادمحمد در حاشیه جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل در گفت و گو باخبرنگاران اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در استان اردبیل در سال گذشته ۶۰ میلیون دلار بوده که سه شرکت سرمایه‌گذاری برای حضور در استان اردبیل و اجرای طرح‌های خود اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فرآیند صدور مجوزها را تسهیل و بستر حمایت از سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم که به نسبت سال‌های گذشته یک سوم زمان صدور مجوزها کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل رویکرد اصلی در حمایت از بخش خصوصی را حذف قوانین مخل تولید و تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: در حد اختیارات استانی قوانین مخل تولید شناسایی و حذف شده و در سطح ملی نیز برای اصلاح این قوانین گزارش‌ها به هیئت مقررات‌زدایی ارسال شده است.

تشکیل جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری

نژادمحمد تشکیل جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را به صورت منظم و در طول هفته یادآور شد و افزود: از طریق سامانه غیرحضوری ثبت اطلاعات و تکمیل درخواست‌ها انجام شده و در کمتر از ۲ روز موافقت اولیه صادر و در فاصله زمانی یک هفته سرمایه‌گذاران استعلامات را به صورت یکپارچه از طریق این سامانه دریافت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با حضور در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحد در کمترین زمان سعی می‌کنند تا پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشند که در این حوزه اقدامات مؤثری نیز انجام شده است.

نژادمحمد اضافه کرد: ما در این جلسه سعی کردیم تا طرح سرمایه‌گذاری کشت بافت گل سرخ را که برای اولین بار در استان اردبیل اجرایی می‌شود، مورد بررسی قرار داده و مشکلات سرمایه‌گذار را در تأمین زمین مورد نیاز برطرف کنیم.

وی آمادگی استان را برای همراهی با شرکت سرمایه‌گذاری ماهان در اجرای پنج طرح توسعه‌ای صنعتی، تولیدی و گردشگری یادآور شد و بیان کرد: در این جلسه مشکلات سرمایه‌گذار واحد تولید آهن اسفنجی با دستگاه‌های مختلف به ویژه آب، برق و گاز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با صدور مجوزهای زیست محیطی این واحد تولیدی به سرعت فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل انتخاب مشاور زبده برای تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف را یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم فرآیند این کار در استان اردبیل سرعت بیشتری به خود بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});