• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

کارخانه «روغن ناب» اردبیل به چرخه تولید برگشت

  • کد خبر : 24410
  • 08 مرداد 1400 - 13:05
کارخانه «روغن ناب» اردبیل به چرخه تولید برگشت
یاز اکو - استاندار اردبیل از افتتاح و راه اندازی مجدد کارخانه روغن نباتی و مایع اردبیل با برند«ناب» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، اکبر بهنام‌جو هم‌زمان با عید غدیرخم در جریان افتتاح کارخانه روغن خوراکی اردبیل اظهار کرد: این کارخانه از ۴ سال پیش یک واحد راکد و غیر فعال بود که با پیگیری‌های مجدانه به یک سرمایه‌گذار دارای اهلیت واگذار شده که فاز اول این مجموعه با اشتغال‌زایی۵۰ نفر فعال شده است.

وی افزود: کارخانه روغن نباتی برند «ناب» با ظرفیت تولید روزانه۲۰۰تن می‌تواند نیاز اساسی استان را تامین کند البته در اهداف توسعه‌ای سرمایه گذار این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این مجموعه می‌تواند ماهانه با تولید ۶هزارتن علاوه بر تامین نیاز استان به روغن مایع و سایر روغن‌ها، اقدام به صادرات به سایر استان‌ها نیز نماید.

وی با بیان اینکه بیشتر دانه‌های روغنی در استان تولید می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کارخانه «ناب» در مرکز استان مستقر است و نسبت به سایر برندها با در نظر گرفتن حذف هزینه ترانزیت حداقل ۶درصد ارزان‌تر به دست مردم خواهد رسید، باید مجوزهای لازم جهت تامین سهمیه استانی اخذ شود.

هدف گذاری ۱۳۰ واحد برای بازگشت به چرخه تولید

بهنام جو با بیان اینکه واحدهای راکد در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری یکی پس از دیگری به چرخه تولید باز می‌گردند، تاکید کرد: در سال‌های اخیر روسای صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران عملکرد خوبی جهت فعال کردن واحدهای راکد داشتند و تعدادی از واحدها را با اشتغال‌زایی مناسب به چرخه مجدد تولید بازگرداندند.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در طول ۴ سال گذشته، ۴۵۰ واحد راکد تعیین تکلیف شده و به چرخه فعالیت بازگشته است و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۰ واحد در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری هدف‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر تولید این کارخانه روغن مایع خوراکی، سرخ کردنی است اما در فاز توسعه روغن جامد و سایر روغن‌های مورد استفاده جامعه را تولید می‌کنند و همچنین تولید انواع حلب روغن نباتی در کنار این کارخانه راه اندازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});