• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
یاز اکو بررسی می‌کند؛

معرفی اعضای شورای ششم تبریز

  • کد خبر : 25149
  • 13 مرداد 1400 - 12:47
معرفی اعضای شورای ششم تبریز
به بهانه‌ی نهایی شدن انتخابات شورای ششم، نگاهی به سوابق 13 نفر جدید راه یافته به عمارت ساعت تبریز داشته‌ایم. کسانی که متفاوت‌ترین طیف راه یافته به این وادی بوده و برای چهار سال به کرسی شورای شهر تبریز تکیه می‌زنند.

یاز اکو؛ سارا رئوف – بالاخره ۱۰ مرداد و تنها چند روز مانده به پایان کار شورای پنجم، انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی تبریز توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تائید شد.

این در حالی است که وقفه‌ی طولانی بین پایان انتخابات و تائید آن، شائبه‌های بسیاری به همراه داشته و تغییر در نفر آخر لیست منتخب تبریز این اما و اگرها را قوت بخشیده بود.

حال، به بهانه‌ی نهایی شدن این انتخابات، نگاهی به سوابق ۱۳ نفر جدید راه یافته به عمارت ساعت تبریز داشته‌ایم. کسانی که متفاوت‌ترین طیف راه یافته به این وادی بوده و برای چهار سال به کرسی شورای شهر تبریز تکیه می‌زنند.

حکیمه غفوری

با عنوان «ام الشهید» شناخته می‌شود. زنی که سابقه‌ی فرهنگی او بر پیشینه‌ی سیاسی و اجتماعی‌اش می‌چربد و حالا با اقبال خوبی از سوی شهروندان تبریزی؛ بالاترین رای شورای ششم رو به خود اختصاص داده است.

حکیمه غفوری متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت بوده و کارمند آموزش و پرورش با ۳۴سال خدمت است. او یک سال به عنوان سرپرست تربیت معلم و سه سال نیز در سمت مدیر پرورشی در عرصه‌های مختلف شهری فعالیت کرده است. غفوری همچنین عضو هیئت رئیسه‌ی ورزش‌های رزمی استان، عضو اتاق فکر برنامه‌های خانواده صدا و سیما و مشاور شورای شهر تبریز را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. او دارای دو فرزند پسر است که یکی از فرزندانش به نام شهید صادق عدالت اکبری در زمره‌ی شهدای مدافع حرم قرار دارد. غفوری همسر رضا عدالت اکبری فرمانده سابق سپاه آذربایجان‌شرقی بود.

غفوری با اعلام نتایج انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده و با حضور در برنامه‌های مختلف شهرداری تبریز، بازدید از واحدها و سازمان‌های مختلف مجموعه و …. دوران پرکار خود را آغاز کرده است. دیدار با شهرام دبیری، رئیس شورای پنجم تبریز حاشیه‌های زیادی برای او به ارمغان آورد.

محمدحسن اسوتچی

محمدحسن اسوتچی فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارشناسی فرهنگی است. وی عضو سومین، چهارمین و پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر تبریز بوده است. او از سال سوم دوره‌ی پنجم شورای اسلامی عضو کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شد و همچنین از سال چهارم این دوره، جزو اعضای کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی قرار گرفت.

اسوتچی همواره عضو مطالبه‌گر شورای شهر تبریز بوده و حامی طیف کارگر. تذکرها و سخنان تند و تیز او در تمام ادوار حضورش در شورا همواره موجب حمایت و تحسین شهروندان تبریزی بوده است. حالا ترکیب شورای ششم انگار به گونه‌ای چیده شده که اسوتچی تنها نماند و چند عضو دیگر هم مطالبات او را پیگیری کنند.

روح‌الله رشیدی

روح‌الله رشیدی در محله‌ی ایده‌لو یکی از محله‌های حاشیه‌نشین تبریز در سال ۱۳۵۸ به دنیا آمده و تا امروز حتی بعد از ازدواج در همان محله مانده است. پدرش فرش‌باف بوده و جزو اقشار متوسط به پایین به حساب می‌آمد. در کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای جامعه‌شناسی به تحصیل پرداخت و سالها به معلمی و معاونت در مدرسه مشغول بود. به روزنامه‌نگاری روی آورد و بعدها رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی نظیر آذر پیام و هفته‌نامه میثاق را اداره کرد.

قلم عدالت‌خواهانه و رسای او موجب آشنایی و پیگیری قلمش از جانب جبهه‌ی فرهنگی انقلاب و عدالتخواهان شهرهای مختلف کشور شد. همین آشنایی وحید جلیلی را به وی رساند و روح‌ا‌لله رشیدی دومین دفتر استانی دفتر مطالعات را در تبریز راه‌اندازی کرد. موازی این برنامه‌ها به همکاری با صدا و سیما و اجرای حدود ۴۳ قسمت برنامه‌ای به نام مطالبه همت گماشت و از تحقیق و پژوهش تا اجرای این برنامه را در صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی به ثمر رساند.

رسول برگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول برگی سال ۱۳۵۶ در تبریز به دنیا آمد و از سال ۱۳۷۳ وارد حوزه‌ی علمیه شد که مدرک حوزوی خود را در خارج از فقه دریافت کرد. او در کنار تحصیلات حوزوی پس از اخذ مدرک کارشناسی رشته‌ی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی مشغول به تحصیل شد.

او در سال ۹۸ به عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی منصوب شد و در آئین معارفه خود گفته بود: «من هم فرزند یک دستفروش هستم و به پدر خود افتخار می‌کنم؛ مردی که پدر دو شهید دفاع مقدس است و تا ۶ ماه پیش چرخ دستفروشی‌اش همچنان می‌چرخید.»

پس از انتصاب در این سمت او روابط نزدیکی با ایرج شهین باهر شهردار فعلی تبریز برقرار کرد و برنامه‌های مشارکتی بین این دو نهاد بسیار گسترش یافت. دامنه‌ی این ارتباطات حتی پس از راهیابی برگی به شورای شهر تبریز هم ادامه یافت به طوری که در برنامه‌های متعدد این دو در کنار یکدیگر دیده شدند و همین موضوع شائبه‌ی حمایت قاطع برگی از شهین باهر برای ماندگاری در مسند شهرداری تبریز را افزایش داده است.

غلامرضا احمدی

متولد۱۳۴۵، دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی رشته‌ی پژوهشگری از دانشگاه تبریز و کارشناسی زبان عربی از دانشگاه امام حسین(ع) و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است. سال ۱۳۶۱ راهی جبهه شد و پس از هشت سال اسارت با جانبازی ۴۰ درصد در دوران دفاع مقدس به دیار خود بازگشت. از سوابق مسئولیتی او می‌توان به مسئول امور مالی خدمات پرسنلی سپاه و خدمات پرسنلی بسیج، جانشین تبلیغات و انتشارات نیروی مقاومت سپاه منطقه، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، فرمانده حوزه ۹ بسیج شهر و مدیر دبیرستان مکتب الحسین(ع)سپاه اشاره کرد.

همچنین پیشینه‌ی علمی و آموزشی او شامل مدرس دانشگاه‌های علمی کاربردی سپاه، سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید و بازرگانی، مدرس مرکز آموزش عالی امام حسین(ع) و مدرس مرکز آموزش حج و زیارت استان است.

شهرام دبیری

شهرام دبیری اسکویی متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۳۹، پزشک، سیاستمدار، مدیر و مؤسس چند شرکت و باشگاه ورزشی است. دبیری از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد. وی در حال حاضر دارای عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است. از دبیری به عنوان بنیان‌گذار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز یاد می‌شود.

دبیری در انتخابات دور سوم شورای شهر، با کسب ۶۳ هزار و ۳۴۲ رأی به عنوان نفر اول به شورای شهر راه یافت. در دور چهارم نیز با کسب ۱۰۵ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نفر نخست به این شورا راه پیدا کرد. او همچنین از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده‌است.

اگرچه دبیری در ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ با اتهامات مالی بازداشت شد ولی حتی این موضوع نیز نتوانست سکان مدیریت شورا را از وی بگیرد. خونسردی و بی‌تفاوتی مهمترین ویژگی‌های شخصیتی دبیری است. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود او با ظاهری خونسرد تمام انتقادات را نادیده و نشنیده گرفته و تنها به واژه‌ی «چوخ ممنون» اکتفا کند. حالا باید دید قرعه‌ی ریاست شورای ششم نیز به نام پدرخوانده همیشگی تبریز زده می‌شود یا نه.

پرویز هادی

حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در انتخابات شوراهای شهر این بار ورزشی‌ها را هم مجاب کرد تا برای حضور در این وادی شانس خود را انتخاب کنند. جوان‌ترین عضو راه یافته به شورای ششم، متولد سال ۱۳۶۶ است.

او در شهر باسمنج؛ ۱۰ کیلومتری تبریز متولد شد. در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در سه سال پیاپی عنوان قهرمانی خود را در آسیا تکرار کرد و توانست ۱۲ دی ۹۶ در مسابقات کشتی پهلوانی، به‌عنوان پهلوان ایران انتخاب شود. بعد از سال‌ها یکه‌تازی در ایران و آسیا سرانجام هادی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در ۳۰ سالگی موفق به کسب مدال برنز شد.

فریدون بابایی‌اقدم

متولد سال ۱۳۵۳ محله‌ی اوغلی در محدوده‌ی منطقه ۶ شهر تبریز است. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته‌ی جغرافیای انسانی- اقتصادی با گرایش برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان بوده و کارشناسی ارشد و دکترا را به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۶ در دانشگاه تبریز گذرانده است.

بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز در دوره‌ی چهارم و پنجم و عضو هیات علمی گروه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تبریز با مرتبه‌ی دانشیاری، مولف کتاب درآمدی بر مبلمان شهری، دارای بیش از ۱۲۰مقاله‌ی علمی پژوهشی در زمینه‌ی مدیریت شهری و اکولوژی شهری است.

هر چند او در شورای چهارم هم حضور داشت ولی قدرت‌نمایی بیشتر او را باید مربوط به شورای پنجم دانست. جایی که به سبب نزدیکی زیاد به ایرج شهین باهر، از وی به عنوان شهردار در سایه نام برده می‌شد. حالا او یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مطرح شده برای کلیدداری بلدیه‌ی تبریز است.

روح‌الله دهقان‌نژاد

دهقان‌نژاد را بیشتر به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای می‌شناسند که اجرای برنامه‌های تلویزیونی و فرهنگی را برعهده دارد. متولد ۱۳۶۱ شهرستان هریس بوده که در نوجوانی به همراه خانواده راهی تبریز شده است. مدتی به عنوان مسئول بسیج رسانه تبریز فعالیت داشت و فعالیت رسانه‌ای همواره در کارنامه‌ی کاری او دیده می‌شود. او دانش‌آموخته‌ی حقوق عمومی است و منتسب به طیف نیروهای انقلابی مطالبه‌گر شورای ششم.

سید کاظم زعفرانچی

او هم یکی دیگر از اعضای جامعه‌شناس شورای ششم است. مدرس حوزه و دانشگاه و شناخته شده بین اهالی فرهنگ و هنر. سال‌های متمادی مدیریت دفتر شمالغرب خبرگزاری اهل بیت (ابنا) را بر عهده داشته است.

نزدیکان وی، زعفرانچی را فردی روشنفکر می‌دانند که نگاه تیزبینی به حوزه‌ی فرهنگ و هنر دارد و شاید به همین دلیل باشد که پس از انتخابات شورای ششم خیلی سریع دیدارهای خود با اهالی این وادی را آغاز کرده است. از او به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ی تصدی ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم یاد می‌شود.

علی نوای باغبان

علیرضا نوای باغبان (معروف به علی باغبان)، متولد سال ۱۳۴۰ در تبریز است. در دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته جغرافیای سیاسی پرداخت.

او در شورای چهارم تبریز به عنوان رئیس کمیسیون بودجه فعالیت داشت. همچنین معاونت اداری مالی شهرداری تبریز از مهمترین نقاط کارنامه‌ی کاری باغبان محسوب می‌شود. باغبان در دوره‌ی چهارم خود را معتقد به خرد جمعی و فردی معتدل معرفی کرد.

احد صادقی

احد صادقی از فعالان فرهنگی شاغل در شهرداری است، با دغدغه‌های عدالت در توزیع بودجه وارد ماراتن انتخابات شد. کارشناس ارشد تاریخ تمدن اسلامی بوده و از نیروهای شرکتی شهرداری تبریز به شمار می‌رود. راهیابی او به شورای شهر، تعجب طیف‌های مختلف را به همراه داشت.

یاسین بجانی

برادر روح‌الله بجانی مسئول انصار حزب الله تبریز است. در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامی‌اش خود را کارشناس ارشد مدیریت شهری، کارشناس برنامه‌ریزی اجتماعی و خادم جامعه‌ی معلولین معرفی کرده است ولی در واقع او را نماینده‌ی جریان به اصطلاح مقاومت تبریز می‌دانند. او که در ابتدا به عنوان نفر چهاردهم شورای ششم اعلام شد، با بازشماری آرا قرعه‌ی حضورش به شورا رقم خورد و با حذف اسماعیل چمنی با جهشی یک پله‌ای، در جای او قرار گرفت. او کارمند اداره‌ی بهزیستی تبریز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});