• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

صادرات شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به ١١ میلیون یورو رسید

  • کد خبر : 25706
  • 18 مرداد 1400 - 14:14
صادرات شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به ١١ میلیون یورو رسید
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک سال گذشته ١١ میلیون و ١٢٢ هزار یورو ارزش صادرات انواع محصولات تولیدی در شهرک‌های این استان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسن حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعهد این سازمان برای صادرات ١٠ میلیون یورو بود که این رقم تحقق یافته بیش از رقم تعهدی بوده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: برخی واحدهای صنعتی راکد مشکل حقوقی و برخی دیگر مشکل سرمایه درگردش دارند که با بررسی موضوع در کارگروه ویژه سعی می‌شود در اولین فرصت مشکل واحد برطرف و واحد به چرخه صنعتی بازگردد.

حاتمی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۱۸۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی دارای قرارداد حق انتفاع هستند که از بین آنها یک هزار و ۳۸۰ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدند.

وی اضافه کرد: از بین واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و ۵٠ واحد فعال و ۲۵ درصد از آنها غیر فعال هستند که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است. 

۸۰ واحد راکد صنعتی آذربایجان غربی به چرخه تولید باز می گردند

وی با اشاره به اینکه امسال ٨٠ واحد صنعتی راکد در استان با رفع مشکلات، به چرخه تولید باز می‌گردد، گفت: برای بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید ابتدا در کارگروه عارضه‌یابی صنعتی، مشکل این واحدها بررسی شده و پرونده آنها بر اساس نوع مشکل به کارگروه‌های رفع موانع تولید یا کارگروه اقتصاد مقاومتی فرستاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

حاتمی گفت: از مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱۹ شهرک و هفت ناحیه صنعتی فعال است و  ۲۶ شهرک صنعتی نیز در حال تکمیل و واگذاری به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت:۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});