• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
3

اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 25903
  • 20 مرداد 1400 - 8:32
اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی، ۲۳ شهریور ماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل‌ از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست ستاد برگزاری هجدهمین اجلاسیه‌ی بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز با تاکید بر همکاری همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: این همایش باید در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهر تبریز به عنوان خاستگاه تشیع در ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه تا آخرین ساعت مسوولیت خود را جدی تر از گذشته پیگیر نموده و بویژه در مسائل مربوط به این اجلاس خواهم بود، خاطرنشان کرد: برای تامین منابع مالی این همایش باید تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری و اتاق بازرگانی پای کار آیند.

وی ادامه داد: وظایف تمامی دستگاه ها باید به صورت ریز و کاملا دقیق بیان شود تا تقسیم کار صورت گرفته و هر دستگاه موظف بوده تا به تعهدات خود عمل کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشخص شدن وظایف هفت کمیته‌ی تخصیصی اجللاسیه، گفت: باید ظرف یک هفته تمامی کمیته ها تشکیل و گزارش عملکرد خود را به صورت دقیق ارائه دهند تا تقسیم کار بین دستگاه ها انجام شده و وظایف هر دستگاه به صورت مکتوب اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، بیان کرد: همایش پیرغلامان حسینی، فرصتی برای معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان درگاه اباعبدالله (ع) است که همه باید در برگزاری هرچه بهتر آن همکاری کنند.

۲۳ الی ۲۵ شهریور، مراسم اجلاسیه‌ بین‌المللی پیرغلامان حسینی برگزار می شد

مدیرکل صدا و سیما آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: مراسم افتتاحیه‌ی هجدهمین اجلاسیه‌ی بین‌المللی پیرغلامان حسینی، ۲۳ شهریور ماه مصادف با هفت صفر در محوطه‌ی مسجد کبود تبریز برگزار می شود.

مرتضی صفری افزود: ۲۴ شهریور ماه مراسم شعرخوانی و همچنین مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه‌ی برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه‌ی اجلاسیه در ۲۵ شهریور ماه برگزار شده که شامگاه همان روز مراسم تلاوت دعای کمیل نیز برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به وظایف کمیته های تخصصی اجلاسیه گفت: هفت کمیته‌ی تخصصی تبلیغات و فضاسازی، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری، تشکل های دینی و مردمی، اجرایی و اطلاع رسانی، امنیت و انتظامات و تدارکات و پشتیبانی تشکیل شده است.

در این نشست در خصوص نحوه‌ی انتخاب و دعوت میهمانان و همچنین همکاری بخش‌های مختلف استان در برگزاری آن نیز بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});