• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
4
اناتولی ترکیه خبر داد:

ایران ۱۱۵ کامیون سرم از ترکیه وارد کرد

  • کد خبر : 26963
  • 29 مرداد 1400 - 10:47
ایران  ۱۱۵ کامیون سرم از ترکیه وارد کرد
یاز اکو_معاون فنی گمرک ایران از ورود بیش از 115 کامیون سرم از ترکیه به این کشور خبر داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران علام کرد: از هفته گذشته تاکنون و در جریان واردات سرم، بیش از ۱۱۵ کامیون سرم از کشور ترکیه و از مرز بازرگان وارد شده است.
وی افزود: این واردات با مجوز ترخیص وزارت بهداشت، بلافاصله به صورت حمل یکسره و شبانه روزی از طریق دو گمرک تهران و فرودگاه امام خمینی ترخیص شده است.
ارونقی در ادامه گفت: همچنین با صدور مجوز ترخیص از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حتی در روز‌های تعطیل، تاکنون بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه دارو‌های مرتبط با کرونا از جمله: رمدسیویر؛ فاویپیراویر؛ بتادکس و فاموتیدین ظرف هفته جاری، بصورت حمل یکسره و از پای پرواز یا از سردخانه‌های فرودگاه امام خمینی توسط گمرک ترخیص و در اختیار شرکت‌های واردکننده قرار گرفته است.
در روزهای اوج بحران کرونا در ایران، کاربران شبکه‌های مجازی و بسیاری از پزشکان از کمبود دارو، امکانات اولیه درمانی، تخت بیمارستانی و همچنین سرم تزریقی در ایران خبر دادند.
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران کمبود سرم در مراکز درمانی پایتخت ایران، این موضوع را جدی خواند و اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته فشار زیادی بابت کمبود سرم به بیمارستان‌ها وارد شده است.
پدرام سلطانی، عضو و نائب رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حساب توییتری خود نوشت: کشوری که دچار کمبود سرم شود و بیمارستان‌هایش پر باشند یعنی به بالاترین سطح بحران در حوزه سلامت رسیده است. چنین کشوری باید فورا از صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر کشورها درخواست کمک عاجل نماید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});