• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
نگاهی به ۸ نامزد شهرداری تبریز/

تبریز گرفتار باندهای قدرت و‌ ثروت!

  • کد خبر : 26992
  • 29 مرداد 1400 - 11:22
تبریز گرفتار باندهای قدرت و‌ ثروت!
یاز اکو - شهرداران تهران و مشهد انتخاب شده و حالا اینجا در تبریز همه منتظرند بدانند چه کسی شهردار خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ ۱۳عضو شورای شهر تبریز با رای گیری در جلسات غیر علنی از بین ۴۷ گزینه به ۱۰ نفر رسیده بودند که در روزهای اخیر دو نفرشان انصراف دادند و اگر بر تعداد منصرفین اضافه نشود یک نفر از ۸ کاندیدای باقیمانده شهردار می شود .
انتخاب شهردار برای تبریزی ها بدین علت مهم شده که در ۴ سال اخیر نه تنها پروژه بزرگ عمرانی اجرا نشد بلکه شهرداری در اصلی ترین وظیفه اش همچون آسفالت ریزی نتوانست اعتماد عمومی را به خود جلب کند .
اینک این تبریز است و یک شهردار که قرار است با انتخابش درروزهای آینده باید بتواند کمبودهای گذشته را هم جبران کند .
 از بین گزینه های مطرح شده یعقوب هوشیار با مدرک دکترای عمران و از مدیران اسبق شهرداری و ستاد عتبات ، مظفر سلیمانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری و سرپرست فعلی شهرداری ، فریدون بابایی اقدم عضو سه دوره اخیر شورای شهر و جعفر مدبر عضو اسبق شورا به نوعی کاندیداهای درون سازمانی محسوب می شوند .
یعقوب هوشیار در همان سال اول شهرداری ایرج شهین باهر مورد غضب وی قرار گرفت و از مدیریت شهرداری منطقه پنج عزل شد .
مظفر سلیمانی دیگر گزینه شهرداری شدن است که باید افکار عمومی به ویژه شورائیان را به خاطر غیر بومی بودنش قانع کند . او زاده نقده است هرچند گفته می شود در بناب بزرگ شده ولی همه می دانند او اهل آذربایجان غربی است .
او ۴ سال با ایرج شهین باهر بدون درگیری و ایجاد حاشیه کار کرد و خیلی ها معتقدند یکی از عوامل ماندگاری شهردار سابق در بلدیه با وجود مشکلات بسیاری که داشت همین سلیمانی بوده است .
با این حال او نیز از مدیران جوان و باسابقه شهرداری محسوب می شود و هرکس شهردار شود او را دریکی از  پست های معاونت حفظ خواهد کرد . وی در رقابتی سخت و حاشیه دار سرپرست  شد تا مواظبت کند اوضاع شهرداری خرابتر نشود ولی حالا خود را کاندیدا کرده است .
هرچند گفته می شود سلیمانی کاندیدای پوششی است ولی اگر هم شهردار شد نباید تعجب کرد .

فریدون بابایی اقدم عضو سه دوره اخیر شورای شهر با مدرک دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری که با شعار رای اولی آمده بود نفر هشتم انتخابات شد اینک سودای شهردار شدن دارد . هرچند در کارنامه اش هیچ سابقه اجرایی مهم دیده نمی شود ولی می تواند با حمایت برخی اعضای شورای شهر شهردار شود.

حمید منجم با مدرک پزشک عمومی و کارشناس ارشد مدیریت دیگر فردی است که می خواهد شهردار شود . بعد از شهردار شدن زاکانیبا مدرک پزشکی هسته ای حالا او نیز امیدوار شده که مدرک پزشکی عمومی می تواند مرتبط با مدیریت شهری باشد ؛ ارتباطات ملی ویو ریاست ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان از جمله شاخصه های وی به شمار می رود.

یونس فاتح از فرمانداران و مدیران کل دوره محمود احمدی نژاد در استان که اینک معاون اداره کل کمیته امداد هست پنجمین گزینه برایشهردار شدن است . هر از گاهی اسم او نیز در بین اعضای شورا بحث می شود و به خاطر جوان بودنش و البته روحیه جهادی که داردشاید بتواند به جمع گزینه های نهایی راه یابد .

عباس رنجبر و علی جعفری آذر دو کاندیدایی هستند که آرای مشابهی بین اعضای شورای شهر دارند و بدین سبب محتمل است جعفری آذر به نفع رنجبر انصراف دهد و در صورت شهردار شدن رفیقش از وی پست و مقام بگیرد .
عباس رنجبر از مدیران مرحوم اشرف نیا در شهرداری در دهه ۷۰ است و از آن زمان با شهرداری قطع همکاری کرده و اینک سودای شهردار شدن دارد . از او نیز به عنوان مدیری مقتدر یاد می شود و طبق اخبار دریافتی می تواند یک پای فینال باشد .
جعفر مدبر عضو ادوار شورای شهر که همچون بابایی اقدم سابقه اجرایی ندارد از روسای ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در استان بود . اینک پس از قبول شکست در انتخابات ،  امسال می خواهد در ماراتن شهردار شدن پیروز شود .
بی شک تمام کاندیداها از پتانسیل برای رای گیری از اعضای شورا برخوردار هستند و شاید با یک حرکت اشتباه یا یک شایعه و یا لابی در محلی خاص سرنوشت شهر و شهروندان تغییر کند . آنچه مهم به نظر می رسد اینکه طبق تاکید نماینده ولی فقیه در استان و البته تمام شهروندان شورای شهر باید در شان و جایگاه تبریز برای این شهر شهردار انتخاب کند و باندهای قدرت و ثروت امتحان پس داده شهرداری تبریز از خیالات خود ناکام شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});