• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

احتمال بروز بحران ارزی با توجه به رویدادهای مربوط به افغانستان

  • کد خبر : 27164
  • 31 مرداد 1400 - 9:39
احتمال بروز بحران ارزی با توجه به رویدادهای مربوط به افغانستان
یاز اکو - هرات یکی از درگاه های اصلی مبادلات فیزیکی و براتهای ارزی ایران است و بسیاری معتقدند استقرار طالبان در افغانستان، سیگنال افزایشی برای قیمت دلار در تهران دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، نرخ ارز در طول دو ماه گذشته روند افزایشی را طی کرده است. دلار در هفته گذشته وارد کانال ۲۶ هزار ﺗﻮﻣﺎن شد و به نظر می رسد که در کوتاه مدت در همین کانال نوسان خواهد کرد و کف حمایتی ۲۵۸۰۰ تومانی را حفظ می کند.

تسلط طالبان بر افغانستان باعث افزایش ریسک بازار ارز در طول هفته گذشته شده است. هرات یکی از درگاه های اصلی مبادلات فیزیکی و براتهای ارزی ایران است و بسیاری معتقدند استقرار طالبان در افغانستان، سیگنال افزایشی برای قیمت دلار در تهران دارد.

از سوی دیگر اعلامیه طالبان مبنی بر بازگشاشی صرافی ها، نشانه مثبتی تلقی میشود. اما از دید کلی، خروج شرکت های خارجی، کاهش جریان نقدی ارزی در افغانستان و حذف معافیت های گمرکی کالاهای تولید افغانستان از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، باعث کاهش اهمیت بازار ارز هرات خواهد شد.

انتظار میرود کاهش اسکناس دلاری، در شرایطی که تقاضای سرمایه گذاری در ارز افزایش پیدا کرده است به رشد قیمت در کوتاه مدت تبدیل شود. افزایش حجم حواله درهم می تواند فشار تقاضا برای دلار را مدیریت کند. به جز موضوع یاد شده، پارامترهای اساسی دیگر در موضوع، اثرات عموما منفی را به جای خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});