• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

زادگاه باغچه‌بان، پایتخت تئاتر کودک در ایران/ نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک در مرند برگزار می‌شود

  • کد خبر : 27656
  • 03 شهریور 1400 - 17:54
زادگاه باغچه‌بان، پایتخت تئاتر کودک در ایران/ نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک در مرند برگزار می‌شود
یاز اکو - همزمان با 102 سالگی تئاتر کودک در ایران، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه.بان 16 تا 19 مهر در شهر مرند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس از تبریز، دبیر نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در خصوص این رخداد هنری اظهار داشت: جبار باغچه‌بان به عنوان پدر نمایش کودک ایران بیش از یک قرن پیش تئاتر کودک را در شهرستان مرند آذربایجان‌شرقی پایه‌گذاری کرد.

مهدی صالحیار با اشاره به جایگاه کم‌رنگ تئاتر کودک در ایران به ویژه شهرستان‌های کشور تصریح کرد: این جشنواره به بهانه صد و دوسالگی تئاتر کودک در ایران با هدف احیای نمایش کودک و نیز هویت بخشی قدمت تاریخی و فرهنگی مرند برگزار می‌شود.

این هنرمند و کارگردان تئاتر کشور با اشاره به بهره‌گیری مرحوم جبار باغچه‌بان از هنرهای نمایشی برای آموزش کودکان به ویژه کودکان ناشنوا یادآور شد: این جشنواره در محورهای مختلف مانند جبار باغچه‌بان و نمایش کودک در ایران، نمایش کودک و تعلیم برای کودکان ناشنوا، باغ شهر مرند خاستگاه نمایش کودک، کودک و فرهنگی ایرانی اسلامی، کودک و مسائل تربیتی، خانواده و فرهنگی شهروندی و… برگزار می‌شود.

به گفته صالحیار، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در چهار بخش: پژوهش، مسابقه نمایشنامه‌ نویسی، اجراهای محیطی (در گستره استان) و سمینار و برخی برنامه‌های جنبی برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند تا بیستم شهریورماه نسبت به ارسال آثار اقدام کنند، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ارتباط با دبیرخانه از طریق تلفن و فکس ۰۴۱۴۲۲۶۴۴۸۸ و یا پیام رسال واتساپ با شماره ۰۹۱۴۸۹۲۸۹۹۲ و پست الکترونیکی tandishonar1400@gmail.com تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});