• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد:

لیست سیاه جاعلین، کارچاق‌کن‌ها، شهود دروغین و وکلای مسئله‌دار تهیه می‌شود

  • کد خبر : 27848
  • 05 شهریور 1400 - 15:26
لیست سیاه جاعلین، کارچاق‌کن‌ها، شهود دروغین و وکلای مسئله‌دار تهیه می‌شود
یاز اکو - عبداللهی توصیه کرد که با همکاری نیروهای حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا، لیست جاعلین، کارچاق‌کن‌ها، شهود دروغین و همچنین وکلا و کارشناسان مسئله‌دار را تهیه و در اختیار همکاران قضایی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، «علی عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در در نشست شورای عالی قضایی با شورای قضایی استان ها به بیان برخی مشکلات موجود در واحدهای قضایی و انتظارات مردم از قوه قضاییه پرداخت و گفت: سامان بخشیدن به وضعیت نوبت‌دهی در حوزه‌های قضایی و رسیدگی هرچه سریع‌تر به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی، باید به صورت جدی در دستور کار همه مسئولان قضایی در سراسر کشور باشد.

وی با اشاره به وجود برخی از روابط سببی، نسبی، نامتعارف، استاد و شاگردی و حتی دوستانه فی‌مابین قضات و وکلا که منجر به دخالت در روند پرونده می‌شود، گفت: باید تا حد امکان شرایط به نحوی باشد که این افراد نتوانند در یک مجموعه فعالیت داشته باشند؛ روسای کل دادگستری استان‌ها در صورت مشاهده چنین مواردی، به سرعت با آن برخورد کنند.

وی افزود: عدم پایبندی برخی از وکلا به تعهدات اخلاقی و شغلی و رانت ارتباطاتی و اطلاعاتی بعضی قضاتی که به حرفه وکالت مشغول هستند و از سابقه قضاوت خود سوءاستفاده می‌کنند، موجب صدور آراء غیرعادلانه‌ای می‌شود که امیدواریم روسای کل دادگستری استان‌ها و دادستانهای سراسر کشور نسبت به مقابله با این قبیل موضوعات اراده جدی داشته باشند.

عبداللهی ادامه داد: وجود روابط نامتعارف بین کارشناسان و قضات که در برخی موارد منجر به ارجاع پرونده‌ها به کارشناسانی خاص می‌شود، یکی از مسائلی است که دستگاه قضایی با چالش روبرو می‌کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنین به روسای کل دادگستری استان‌ها توصیه کرد که با همکاری نیروهای حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا، لیست جاعلین، کارچاق‌کن‌ها، شهود دروغین و همچنین وکلا و کارشناسان مسئله‌دار را تهیه و در اختیار همکاران قضایی قرار دهند تا از این طریق از بروز تخلفات احتمالی از سوی این افراد کاسته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});