• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
رئیس جمهور ترکیه عنوان کرد:

طالبان پیشنهاد اداره فرودگاه کابل را به ما داده است

  • کد خبر : 27927
  • 06 شهریور 1400 - 10:40
طالبان پیشنهاد اداره فرودگاه کابل را به ما داده است
یاز اکو - رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اینکه برای مذاکره نیاز به اجازه دیگران نداریم، تصریح کرد: طالبان از ما خواسته است فرودگاه کابل را اداره کنیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به بوسنی و هرزگوین در فرودگاه آتاترک در استانبول، در جمع خبرنگاران درباره انفجارهای روز گذشته در کابل، پایتخت افغانستان تاکید کرد: ملت ترکیه فاجعه و حمله تروریستی دیروز در کابل را محکوم می‌کند.این واقعیت که داعش در چنین روندی این اقدام را انجام داده، نشان می‌دهد که اینها چه گروه خطرناکی در منطقه و جهان هستند.

وی ضمن اشاره به تداوم روند خروج نیروهای مسلح ترکیه از افغانستان، گفت: «روند تخلیه را در اسرع وقت و سریعا به پایان خواهیم رساند. ما برای مذاکره با هر شخصی، در هر مکان و زمانی و نوع آن نیازی به اخذ اجازه از کسی نداریم. طالبان از ما خواسته است فرودگاه کابل را اداره کنیم».

اردوغان با تاکید بر حساسیت ترکیه در موضوع مهاجرت، افزود: در سرتاسر مرز ایران تا مرز عراق و سوریه در حال احداث دیوار هستیم. در حال حاضر براساس اسناد وزارت کشور ۳۰۰ هزار مهاجر افغان ثبت شده و نشده، در ترکیه حضور دارند.

رئیس جمهور ترکیه در پایان متذکر شد: خواسته آلمان برای همکاری با ترکیه یک تصمیم دیرهنگام است. زمانی که بقیه افغانستان را ترک می‌کردند، ما آنجا بودیم.

وی همچنین ضمن اشاره به ساختار چند فرهنگی بوسنی و هرزگوین نیز تاکید کرد: این کشور، کشور کلیدی در جغرافیای بالکان است که امنیت، ثبات و توسعه آن برای ما حائز اهمیت است.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: در سفر به بوسنی و هرزگوین این فرصت را خواهیم داشت تا در مورد گام‌هایی که می‌توانیم برای همکاری بیشتر برداریم، رایزنی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});