• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

جایگزینی کشت گیاهان دارویی بجای محصولات پرآب بر پیاز و گوجه فرنگی

  • کد خبر : 113797
  • 16 مرداد 1402 - 20:30
جایگزینی کشت گیاهان دارویی بجای محصولات پرآب بر پیاز و گوجه فرنگی
یازاکو - معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي از کشاورزان بنابي خواست به جاي کاشت محصولات پرآب بري پياز و گوجه فرنگي ، گياهان دارويي کشت کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدمهدی برومندی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان بناب با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت در بناب گفت: کشاورزان به جای کشت محصولات پرآب مانند گوجه و پیاز به سمت کشت گیاهان دارویی بروند.
وی با اشاره به جایگاه مهم استان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: سالانه حدود ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار کشور می‌شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان بناب وجود دارد، گفت: چیزی حدود ۴ هزار هکتار از این باغات تحت کشت محصول انگور هستند.
وی افزود: در همین راستا مسئولان کشوری و استانی می‌بایست حمایت جامع‌تر و مشخص‌تری از حوزه خشکبار شهرستان بناب و کشاورزان این حوزه داشته باشند.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل کم آبی در حوزه کشاورزی شهرستان بناب گفت: همین موضوع نشان می‌دهد که می‌بایست در توسعه گلخانه‌ای در شهرستان بناب توجه شود.
برومندی در ادامه با اشاره به احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بناب گفت: این شهرک گلخانه‌ای می‌تواند کمک موثری برای توسعه کشاورزی در شهرستان بناب داشته باشد و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بناب را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به موضوع کم آبی، کشاورزان بنابی می بایست تغییر الگوی کشت داده و به جای کاشت پیاز و گوجه فرنگی گیاهان دارویی بیشتری کشت کنند.
وی در پایان ضمن تقدیر از مدیران کارخانه خشکبار رحمانی به دلیل استفاده از روش‌های نوین و همکاری با کشاورزان گفت: دراستای توسعه کشاورزی می‌بایست مجموعه‌هایی مانند خشکبار مانی در استان آذربایجان شرقی بیشتر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});