• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

افزایش صادرات خشکبار ایران

  • کد خبر : 11950
  • 01 اردیبهشت 1400 - 14:30
افزایش صادرات خشکبار ایران
یاز اکو -مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا، صادرات محصولات خشکبار کشورمان طی ۱۲ ماهۀ سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ ارزشی ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: خشکبار ایران در ۱۲ ماهۀ سال گذشته به ارزش ۲۰۳۶ میلیون دلار و به وزن ۷۷۶ هزار تن به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر ارزشی ۴۲ درصد و از نظر وزن ۵۴ درص افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان، صادرات پسته به تنهایی طی سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳۷۲ میلیون دلار و ۲۰۴ هزار تن بوده و ۶۷ درصد از کل صادرات این گروه را در برداشته  است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌ از رشد ارزشی ۴۳ درصدی و رشد وزنی ۸۸ درصدی دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، پاکستان، آلمان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و… در زمرۀ مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار قرار دارند.

بازاری ادامه داد: صادرات خرما طی سال گذشته معادل ۲۹۷ میلیون دلار و ۳۳۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ ارزشی ۴۳ درصد و به لحاظ وزنی ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. صادرات کشمش نیز طی سال ۹۹ معادل ۲۳۴ میلیون دلار و ۱۷۶ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل نشان‌دهنده رشد ۴۵ درصدی در ارزش و رشد ۴۸ درصدی در وزن است.

وی تأکید کرد: در صورت رفع چالش‌ها و موانع سر راه صادرات و همچنین تسهیل حمل دریایی و زمینی محموله‌ها، جهش قابل ملاحظه‌ای در صادرات  این محصولات خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});