• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان شرقی با کمبود واکسن کرونا مواجه است

  • کد خبر : 28291
  • 08 شهریور 1400 - 13:24
آذربایجان شرقی با کمبود واکسن کرونا مواجه است
یاز اکو - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود قول مساعد وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا، استان همچنان با کمبود واکسن مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباسعلی درستی روز دوشنبه با بیان این‌که به رغم قول‌ مساعد وزارت بهداشت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، افزود: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه از روز گذشته، ۲ شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ اند.

درستی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه تا چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

وی یادآوری کرد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان، روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

وی گفت: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و روند آن با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

روزانه یکهزار و ۱۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان شرقی مثبت می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ آزمایش کرونا روزانه در آذربایجان شرقی مثبت می شود.

درستی اظهار کرد: تاکنون ۳۵درصد جمعیت آذربایجان شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند که ۹۲۰ هزار دوز اول و ۴۲۰هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند. 

درستی ادامه داد: اکنون تنها واکسیناسیون دوز دوم شامل واکسن های سینوفارم و برکت در آذربایجان شرقی انجام می شود و آسترازنکا و اسپوتنیک متوقف شده است. 

وی خاطرنشان کرد: تزریق دوز اول تمام واکسن ها نیز در آذربایجان شرقی به علت نبود واکسن متوقف است.  

به گزارش ایرنا، آمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته به بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر و تعداد فوتی به حدود ۲۰ نفر در روز افزایش یافته است. 

در همین حال، فرخ جلالی، مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز نیز هفته گذشته از افزایش ۲ برابر آمار فوتی های کرونا و نوبتی شدن تدفین آنها در این کلان شهر خبر داده بود. 

این در حالی است که اوایل سال جاری تعداد بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی زیر ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی های روزانه چهار پنج نفر بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});