به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ترجمان صبح، رامین نظامی خواه با بیان اینکه تبریز و آذربایجان دیار عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت است، بیان کرد: کهن شهر اولین‌ها جلوه‌های بی‌نظیری از ولایتمداری و ارادت خود در پهنه تاریخ این جغرافیا دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با مضامین عاشورایی ضرورتی دوچندان در روزگار ما دارد تا میراث‌دار و امتداد ‌دهنده شایسته گنجینه غنی جلوه‌های شور و شعور حسینی باشیم.

نظامی خواه ادامه داد:ضرب المثلی است که هر ایرانی اگر خود شاعر هم نباشد، حتما دوست‌دار شعر هست؛ قطعا یکی از شعب این پیوند فرهنگی ملت ما با شعر، بهره بردن از ادبیات منظوم در انتقال میراث دینی است.

مسئول بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: بیجا نیست اگر ادعا کنیم یکی از رموز مانایی زبان ترکی آذربایجانی، ادبیات آیینی و مرثیه و اوخشاما و … است.

نظامی خواه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: همانگونه که اساتید شعر آیینی و پیرغلامان مرثیه‌سرا به حرمت حبیب‌بن‌مظاهر واجب القدر هستند؛ نوگلان حسینی و شعرای جوان هم از قاسم بن الحسن و علی اکبر علیهما السلام درس می‌گیرند و با ذوق و قلم خود در مکتب کل یوم عاشورا سربازی می‌کنند.

وی در بخش دیگری نیز عنوان کرد: اهالی رسانه در کنار دبیرخانه سومین کنگره شعر معظم هستند تا از ظرفیت تمام بسترهای ممکن برای انتشار فراخوان و سپس انتشار آثار فاخر شعرای شرکت کننده، استفاده کنند، همچنین شعار ما رسانه‌ای ها باید این باشد که فضای مجازی را هم به حسینیه تبدیل کنیم.

نظامی خواه در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ان‌شا‌الله با رفع بلیه کرونا از عالم و تعجیل در ظهور بقیه الله الاعظم کنگره بعدی را در خلال قیام منتقم ثارالله شاهد باشیم.