• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

چین خطاب به آمریکا: دست از تحمیل ایدئولوژی‌ات بردار!

  • کد خبر : 28715
  • 12 شهریور 1400 - 14:04
چین خطاب به آمریکا: دست از تحمیل ایدئولوژی‌ات بردار!
یاز اکو - سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پکن اظهار کرد: دیدگاه ولادیمیر پوتین باید آمریکا را تحریک به اندیشیدن کند.

چین از آمریکا خواست به حرف‌های اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که روز پنجشنبه مطرح شد فکر کرده و دست از تحمیل ارزش‌ها و ایدئولوژی‌اش به مابقی جهان بردارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از گزارش ایسنا، به نقل از نیوزویک، اخیرا ولادیمیر پوتین گفت، تلاش‌های آمریکا برای “متمدن ساختن” شهروندان افغان با وارد کردن هنجارها و استانداردهای آمریکایی به سیاست و سبک زندگی آنها منجر به “تراژدی ها و شکستهای مطلق” برای هر دو طرف و کسب “نتیجه صفر اگر که نگوییم نتیجه منفی” شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پکن اظهار کرد: دیدگاه ولادیمیر پوتین باید آمریکا را تحریک به اندیشیدن کند.

او یک گفته محبوب پکن را تکرار کرده و گفت که “توصیف غرب از دموکراسی تنها تعریف موثر در جهان نیست”.

وانگ بیان داشت: در جهان یک شکل ثابت از دموکراسی وجود ندارد. هر کشوری واجد این است که به طور مستقل به بررسی مسیرهای توسعه مناسب با شرایط و واقعیت‌های ملی اش بپردازد.

وی افزود، مثال افغانستان نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای “پیوند زدن” و زور کردن یک الگوی دموکراتیک به دیگران تنها باعث “ایجاد آشوب و بی ثباتی و نهایتا منجر به شکست می‌شود”.

وی افزود: دموکراسی یک حق انحصاری چند کشور منتخب نیست. در جهان “رهبر دموکراسی” وجود ندارد و هیچ کشوری حق ندارد برای دیگران در خصوص دموکراسی سخنرانی کند.

او، مفاهیم “ائتلاف دموکراسی‌ها” و “دموکراسی در برابر استبداد” را به عنوان “هژمونی که لباس مبدل پوشیده” توصیف کرده و گفت: ما امیدواریم که آمریکا با جدیت درباره درس‌هایی که فرا گرفته شد اندیشیده و دست از تحمیل ایدئولوژی و ارزشهایش به دیگران بردارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});