• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

اخذ پایان‌کار منوط به رعایت اصول استاندارد و ایمنی ساختمان

  • کد خبر : 28790
  • 13 شهریور 1400 - 8:59
اخذ پایان‌کار منوط به رعایت اصول استاندارد و ایمنی ساختمان
یاز اکو - مدیرکل امور شهرسازی شهرداری تبریز گفت: پایان کار ساختمان‌های نوساز در صورتی ارائه می‌شود که تمام اصول استاندارد و ایمنی شامل آسانسور، سیستم آتش‌نشانی، تأسسیات، برق، سازه و معماری رعایت و به تأیید کارشناسان ناظر شهرداری رسیده باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، ولی عبداللهی اظهار کرد: سه ارگان رسمی سازمان آتش نشانی، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی بحث ایمنی، فنی و حریق سازه‌های جدید را تأیید می کنند که پس از تأییدیه آنها پایان‌کار بنا صادر و آماده سکونت می شود.

او افزود: در بحث اسکان و یا بهره برداری از بناهای جدید، از نظر شهرداری تبریز آن ساختمانی قابل سکونت است که پایان کار خود را اخذ کرده باشد؛ در غیر این صورت ممکن است اتفاقاتی در ایمنی ساختمان بیفتد.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری تبریز تصریح کرد: در جامعه شهری نمی‌توان بدون ضابطه و اجازه و هر مدل که بخواهیم دست به احداث ساختمان بزنیم چرا که در اداره شهر این کار امکان‌پذیر نبوده و باید یک چارچوب مشخصی وجود داشته باشد.

او اضافه کرد: این چارچوب‌ طرح‌های توسعه شهری شامل طرح‌های تفصیلی و جامع تعریف شده در قانون است که قانونگذار شهروندان را مکلف به اخذ پروانه و شهرداری را مکلف به صدور پروانه بر اساس این طرح‌های توسعه شهری کرده است؛ در واقع شهرداری هیچ تکلیفی از سوی خود نمی تواند بر شهروندان تحمیل کند، مگر آنچه در طرح های توسعه شهری وجود دارد.

او ادامه داد: طبق قانون هیچ شهروندی نمی تواند در سطح شهر عملیات عمرانی بدون مجوز شهرداری انجام دهد و باید طی تقاضایی در شهرداری منطقه سکونت خود را اعلام کرده تا در قالب طرح های توسعه نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام کند.

ارائه تسهیلات جدید برای صدور پروانه ساخت

عبداللهی با اشاره به تسهیلات جدید شهرسازی در بحث صدور پروانه ساخت خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که اخیرا با حمایت شورای شهر و استانداری آذربایجان‌شرقی تصویب شده است، برخی از فرایندها را تسهیل کرده‌ایم تا مردم در سریع ترین زمان نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند و آن تسهیلات هم بحث پیش پروانه است.

او افزود: بخشی از فرایند قانونی صدور پروانه که خیلی طولانی است، از جمله استعلام از دستگاه‌ها و ادارات استانی، فرآیند صدور پروانه را طولانی می کند؛ در واقع با مصوبات قانونی اینها ملزم شده‌اند که تمام حرائم موجود را در طرح‌های تفصیلی و نقشه‌های تفصیلی شهر قید کنند.

مدیرکل امور شهرسازی با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در خرید و فروش ملک اعلام کرد: شهروندان هنگام معامله حتما در دفاتر اسناد رسمی معامله کرده و از معامله قولنامه ای پرهیز کنند.

او اضافه کرد: ما تسهیلاتی در این حوزه تعریف کردیم؛ بدین صورت که مردم پیش از خرید ملک می توانند به سامانه شهروندی معاونت شهرسازی مراجعه و اطلاعات اولیه ای از ملک مورد معامله دریافت کنند و هنگام معامله نیز فروشنده باید گواهی و مجوزی از شهرداری در دست داشته باشد.

عبداللهی تأکید کرد: این گواهی‌ها، دارای هولوگرام بوده و شهروندان می توانند اصالت آن گواهی را از طریق اسکن آن به دست بیاورند و یا از طریق سایت می توانند به اطلاعات اولیه ملک شامل کاربری مساحت، عقب کشی و غیره دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});