• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز خبر داد:

رشد ۵ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی

  • کد خبر : 28800
  • 13 شهریور 1400 - 9:45
رشد ۵ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی
یاز اکو - تعداد و زیربنای پروانه‌های ساختمانی صادره در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به زمان مشابه سال قبل، در کلانشهر تبریز به ترتیب پنج و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از برنا، عزتی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: آمار پروانه‌های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز، در پنج ماه اول سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۲۱۰ فقره با زیربنای یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۱۶ مترمربع است. این در حالیست که در پنج ماهه اول سال گذشته، این میزان برابر با ۱۱۵۲ فقره با زیربنای یک میلیون و ۱۹ هزار و ۶۱ مترمربع بوده است. آمار تعداد پروانه ­های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز به صورت میانگین در پنج ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۵% و زیربنای پروانه‌های ساختمانی حدود ۱۷% افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نیز از ۲۷۳ فقره با زیربنای ۱۴۸ هزار و ۴۱۷ مترمربع در مدت مشابه سال قبل به ۳۹۸ فقره با ۲۳۹ هزار و ۱۷۳ مترمربع زیربنا رسیده که نشانگر رشد قابل ملاحظه تعداد و زیربنای نوسازی محدوده‌های مشمول بازآفرینی است.

به گفته عزتی، وفق آمار استخراجی از سیستم یکپارچه شهرسازی، تعداد درخواست های ثبت شده جهت دریافت مجوزهای شهرسازی در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۱۸ هزار ۴۴۹ درخواست بوده که در مدت مشابه سال قبل، این رقم ۲۸ هزار و ۲۸۱ بوده است. به عبارتی تعداد تقاضای صدور پروانه‌های ساختمانی و مجوزهای شهرسازی در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش قابل ملاحظه ­ای همراه شده و به نظر می‌رسد این امر در آینده نزدیک بر تولید مسکن نیز به دلیل رشد قیمت مصالح و نهاده­ های تولید مسکن تاثیر محسوسی داشته باشد.

هوشمندسازی و تسهیل صدور پروانه ساختمانی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با یادآوری اقداماتی که در زمینه هوشمندسازی و تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمانی و مجوزهای شهرسازی در شهرداری تبریز صورت پذیرفته است، اظهار امیدواری کرد: کنترل جهش‌های مداوم هزینه‌های ساخت­ وساز، پرداخت تسهیلات بانکی کم ­بهره در محدوده‌های مشمول بازآفرینی شهری، شفاف­ سازی و اعلام موارد استعلامی دستگاه‌های اجرایی جهت جلوگیری از استعلامات متعدد، موجبات تسهیل هر چه بیشتر فرایند صدور پروانه ساختمانی و رونق هرچه بیشتر ساخت ­وساز و توسعه شهر در آینده را فراهم خواهد آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});