• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
6

برای فرار از قارچ سیاه نزدیک باغچه‌ها، میوه‌های پوسیده و ساختمان‌های قدیمی در حال تخریب نروید

  • کد خبر : 28885
  • 13 شهریور 1400 - 18:23
برای فرار از قارچ سیاه نزدیک باغچه‌ها، میوه‌های پوسیده و ساختمان‌های قدیمی در حال تخریب نروید
یک متخصص داخلی با اشاره به افزایش موارد بیماری قارچ سیاه در زمان شیوع سویه دلتا، گفت: یکی از مواردی که بیماری قارچ سیاه در افراد ظاهر می‌شود، بیماران کرونایی دارای نقص سیستم ایمنی و مصرف‌کننده کورتون است لذا در سویه دلتا که میزان سرایت و بیماران افرایش پیدا کرده، موارد مربوط به بیماری قارچ سیاه بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، یک متخصص داخلی با اشاره به افزایش موارد بیماری قارچ سیاه در زمان شیوع سویه دلتا، گفت: یکی از مواردی که بیماری قارچ سیاه در افراد ظاهر می‌شود، بیماران کرونایی دارای نقص سیستم ایمنی و مصرف‌کننده کورتون است لذا در سویه دلتا که میزان سرایت و بیماران افرایش پیدا کرده، موارد مربوط به بیماری قارچ سیاه بیشتر دیده می‌شود.

محمد دادجو اظهار کرد: قارچ ممکن است به‌صورت طبیعی در مجاری تنفسی هر فردی وجود داشته باشد اما با توجه به نرمال بودن سیستم ایمنی افراد، این قارچ به‌خودی‌خود ایجاد بیماری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه افراد عادی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، گفت: افرادی که کورتون مصرف می‌کنند، شیمی درمانی می‌شوند، پیوند مغز استخوان کرده‌اند و افراد مبتلا به بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن مانند کرونا که مجبور به استفاده از کورتون می‌شوند، در معرض ابتلا به بیماری قارچ سیاه هستند.

 

این متخصص داخلی با تأکید بر اینکه این بیماری به‌هیچ‌عنوان مسری نیست، افزود: این بیماری نه بین انسان با انسان و نه بین حیوان با انسان سرایت پیدا نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});