• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

آیا جوانپور استاندار آذربایجان‌‌شرقی می‌شود؟

  • کد خبر : 29277
  • 16 شهریور 1400 - 15:29
آیا جوانپور استاندار آذربایجان‌‌شرقی می‌شود؟
یاز اکو - در روزهای اخیر اخبار متناقضی در مورد استانداری آذربایجان‌شرقی منتشر می‌شود. بعد از انتصاب معاون سیاسی وزیر کشور و چند تن از استانداران این اخبارها با سرعت بیشتری عوض می‌شوند. در لابه‌لای اخبار این روزها، نام عزیز جوانپور برای استانداری آذربایجان‌شرقی پررنگ‌تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، جوانپور در دو دهه‌ی اخیر همواره نامش مابین سیاست و دانشگاه چرخیده است. وی به خاطر شخصیت معتدلی که دارد همیشه مورد قبول جریان‌های سیاسی بوده است و به عنوان فردی معتمد و بی‌طرف در هیئت‌های نظارتی انتخاباتی نقش داشته است.

از طرفی برای سال‌های متوالی و البته منقطع، در دو برهه‌ی متفاوت ریاست دانشگاه آزاد تبریز را بر عهده داشته است. در دوره‌ی اول که مصادف با اواسط دهه ۸۰ بود مدیریت دانشگاه سختی‌های خاص خودش را داشت. در دورانی که جمعیت دانشگاه آزاد و واحدهای اقماری تا سی هزار نفر می‌رسید. از طرفی تراکم بالای دانشجو نیاز به ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌ها را بالا برده بود و از طرفی فشارهای مختلفی جهت پذیرش انتقال دانشجویان و مدرسان از شهرستان‌های دیگر برای تبریز وجود داشت. علی‌رغم تمام این مشکلات ساخت و سازها به سرعت صورت گرفت و دانشگاه آزادی که در مجتمع اصلی تنها دو ساختمان اصلی و یک ساختمان نیمه‌کاره داشت به مجموعه‌ی دانشگاهی تبدیل شد.

اما دانشگاه آزاد نیمه‌ی دوم دهه‌ی نود تفاوتی اساسی با دوران قبلی داشت؛ نه هیجانات جریان‌های دانشجویی آن زمان وجود داشت، نه رقابتی برای کنکور و تعداد دانشجوها سال به سال فروکش کرد بود. حالا مجموعه‌ای معظم ولی خالی از دانشجو با تمام هزینه‌های ثابتی که با دانشجو و بدون دانشجو باید پرداخت شود. مشکلات بی‌دانشجویی از یک طرف، تعطیلی حضور دانشجویان در دانشگاه نیز مشکلات را دوچندان کرده است. با همه‌ی این مشکلات مجموعه‌ی زیر مدیریت جوانپور اگر نگوییم کاملا موفق بوده، حداقل نمره‌ی قبولی گرفته است.

حالا که نام وی به عنوان استاندار مطرح می‌شود، در صورت تصدی چنین پستی با قدرت تعامل بالایی که ایشان در این سال‌ها با مجموعه‌های مختلفی اعم از وزارت کشور، وزارت علوم، شهرداری و اکثر نمایندگان مجلس کسب کرده‌اند، مدیریت نسبتا موفقی برای ایشان می‌توان تخمین زد. البته همکاری نمایندگان مجلس با ایشان شرط اصلی موفقیت ایشان چه قبل از انتصاب و چه بعد از انتصاب خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});