• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای مترو تبریز در سال جاری

  • کد خبر : 29488
  • 18 شهریور 1400 - 17:05
اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای مترو تبریز در سال جاری
یاز اکو - فریدون بابایی اقدم گفت: امسال برای مترو تبریز ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر تکمیل کامل ایستگاه های خط یک هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز فریدون بابایی اقدم صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری تبریز گفت: از زحمات تمام فعالین سازمان قطار شهری که سال‌ها است به دور از چشم شهروندان و زیر زمین مشغول کار هستند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است، افزود: امیدواریم با مجموعه قدم‌هایی که در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو برداشته می‌شود، شاهد اتفاقات خوب در شهرمان باشیم.

وی با اشاره به جلسه ویژه روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر درخصوص قطار شهری گفت: در این جلسه که با حضور مدیران شرکت بهره برداری و سازمان قطتر شهری برگزار شد آخرین مشکلات و پیشرقت های پروژه اعلام و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های انجام گرفته در قطار شهری چون در زیر زمین است برای شهروندان قابل مشاهده نیست گفت: این حوزه یکی از حوزه‌هایی است که فعالیت ها دیده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در سال ۹۷ گزارشی از روند پیشرفت پروژه مترو تبریز ارائه شد که بر اساس آن ایستگاه‌ها حدود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما امروز ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بیش از ۸۰درصد پیشرفت کرده‌اند.

بابایی اقدم همچنین بازبینی معماری داخلی ایستگاه‌ها توسط کمیته‌ای تخصصی را یک اقدام ارزشمند برای احیا معماری اصیل ایرانی-اسلامی توصیف کرد.

موضوع قطار شهری پای ثابت جلسات کمیسیون های تخصصی

او با بیان اینکه تاکید شورای ششم شهر تبریز تکمیل خط یک مترو تبریز است، افزود: در بودجه امسال ۷۰۰۰میلیارد ریال برای مترو در نظر گرفته شده که اگرچه نوسانات اقتصادی کارمان را سخت‌تر می‌کند، اما ما اعضای شورا هر کمکی که از دست‌مان بربیاید برای تکمیل هرچه زودتر خط یک انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در برخی ایستگاه‌ها مشکلات تملکی وجود دارد گفت: باهمکاری شهردار سعی خواهیم‌ کرد تملکات انجام‌شود و تا مایان سال جاری ایستگاه های باقی مانده خط یک نیز به صورت کامل تکمیلش شود.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات انجام‌گرفتا در خطوط ۲ و ۳ قطار شهری تبریز گفت: این خطوط نیز درحال اجرا هستند که با برخی نواقصات روبرو هستند اما سعی خواهیم کرد این مشکلات نیز رفع شود.

بابایی اقدم گفت: سعی خواهیم کرد قطار شهری پای ثابت جلسات کمیسیون های تخصصی باشد تا انتظارات شهروندان به صورت کامل تحقق یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});