• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

تلاش برای افزایش حجم صادرات ترکیه به ۲۱۱ میلیارد دلار تا پایان سال

  • کد خبر : 30153
  • 24 شهریور 1400 - 10:24
تلاش برای افزایش حجم صادرات ترکیه به ۲۱۱ میلیارد دلار تا پایان سال
یاز اکو - رئيس مجمع صادرکنندگان ترکیه گفت: حجم صادرات ترکیه را در بازه زمانی 12 ماهه به بیش از 200 میلیارد دلار رساندیم و تا پایان سال آن را به 211 میلیارد دلار افزایش خواهیم داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجمع صادرکنندگان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجمع با ۱۰۰ هزار عضو صادرکننده در قالب ۶۱ اتحادیه صادرات در ۲۷ بخش تجاری به عنوان نهاد مادر در زمینه صادرات برای رسیدن به اهداف کشور در افزایش صادرات و تقویت برند ترکیه تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهد.

در این راستا، نشست روسای استانی این مجمع با حضور محمد موش، وزیر تجارت ترکیه و رئیس مجمع برگزار شد.

رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه در این نشست گفت:ترکیه در سال ۲۰۲۰ از هدف تعیین شده فراتر رفت و صادرات خود را به ۱۶۹٫۶میلیارد دلار افزایش داد. امسال نیز این روند ادامه یافته و حجم صادرات در بازه زمانی ۱۲ ماهه برای نخستین بار در تاریخ این کشور از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

وی افزود: حجم صادرات کشور در هشت ماه اول سال جاری نیز با افزایش ۳۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۱۴۰ میلیارد دلار رسیدو مصمم هستیم تا پایان سال جاری این میزان به ۲۱۱ میلیارد دلار برسد.

وی تاکید کرد: به تلاش‌ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده با حمایت دولت و با عزم راسخ ادامه داده و طی پنج سال آینده به هدف حجم صادرات به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار دست خواهیم یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});