• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ترکیه قصد دارد ۷٫۵ میلیارد دلار املاک به خارجی ها بفروشد

  • کد خبر : 30306
  • 25 شهریور 1400 - 12:05
ترکیه قصد دارد ۷٫۵ میلیارد دلار املاک به خارجی ها بفروشد
یاز اکو_به گفته یکی از مدیران انجمن صنفی املاک ترکیه  ، بازار املاک این کشور پیش بینی می کند در سال جاری با فروش  7.5 میلیارد دلاری املاک به خارجی ها ، در بین 10 کشور برتر جهان قرار می گیرد.

 هاکان بوکاک ، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن بین المللی تبلیغات املاک و مستغلات (گیگر) ، می گوید:  علاقه مندی خریداران املاک خارجی به ترکیه در دو سال گذشته افزایش یافته و  ترکیه تقاضای زیادی از ۸۰ کشور در چهار قاره ، به ویژه عراق ، ایران و روسیه داشته است.
وی ادامه داد:با این ترتیب ، ما در بین ۱۰ کشور برتر قرار گرفتیم که بیشترین میزان فروش املاک را به خارجی ها در سال ۲۰۲۰ انجام داده اند.

بوکاک ، که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مارس است ، گفت: اسپانیا ، پرتغال و یونان در صدر لیست قرار دارند که شامل کانادا ، ایالات متحده ، فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا و مونته نگرو نیز می شود.

سال گذشته ، ترکیه در فروش بیش از ۴۰،۰۰۰ ملک به خریداران سایر کشورها بیش از ۶ میلیارد دلار به فروش رساند ، درحالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۵،۰۰۰ بود.

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه در ۱۴ سپتامبر ، فروش خانه به خارجیان در ماه های ژانویه تا آگوست ۴۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۳۰٫۸۴۹ رسیده است.

تنها در ماه اوت ، ۵۸۶۶ خانه به خارجی ها فروخته شد که نسبت به سال قبل ۵۰٫۷ درصد افزایش نشان می دهد.

استانبول با فروش ۲۷۲۹ واحد به خارجیان سهم بیشتری را به خود اختصاص داد و پس از آن آنتالیا با (۹۷۶) ، آنکارا (۴۰۰)و مرسین (۲۴۲) مورد در جایگاه های بعدی این لیست قرار گرفته اند.

بر اساس اظهارات وی ، اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران خارجی به دنبال خرید خانه در این کشور هستند ، در حالی که تقاضا برای ساختمان های اداری به موازات جریان سرمایه گذاری خارجی به ترکیه افزایش یافته است‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});