• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر عامل خانه فعالین محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد:

شکایت از نیروگاه تبریز! / ۲۰ دی ماه موعد رسیدگی به شکایت

  • کد خبر : 129549
  • 12 دی 1402 - 13:20
شکایت از نیروگاه تبریز! / ۲۰ دی ماه موعد رسیدگی به شکایت
یازاکو - مدیر عامل خانه فعالین محیط زیست آذربایجان شرقی از فرا رسیدن موعد رسیدگی به شکایت قضایی این مرکز از نیروگاه تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد رحمانی در این خصوص گفت: ۲۰ دی ماه امسال زمان رسیدگی به شکایت از آلودگی های محیط زیست نیروگاه حرارتی تبریز است.

وی ادامه داد: آلودگی های محیط زیست نیروگاه حرارتی تبریز موضوع جدیدی نیست و سالهاست به عنوان فعال مدنی خواستار کنترل آلودگی این واحد صنعتی بوده و هستیم ولی متاسفانه علیرغم پیگیریهای مستمر همچنان این نیروگاه به عنوان واحد آلاینده مشغول فعالیت میباشد.

رحمانی تاکید کرد: نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مهمترین عاملان آلودگی هوای شهر تبریز است و این آلودگی به سبب مازوت سوزی اتفاق می افتد و در فصول سرد سال به علت وارونگی هوا و عدم وزش باد ، بیشتراز فصول گرم تشدید می شود. البته این واحد صنعتی علاوه بر مازوت سوزی به نظر می رسد در خصوص آلودگی محیط زیست و عدم رعایت ضوابط و معیارهای محیط زیست برای احداث کارگاه نیز تخلفات متعددی را داشته باشد از جمله مخزن خاکی ذخیره مازوت که احتمال نشتی به آبهای زیر زمینی در آن وجود دارد.

وی اذعان داشت: برهمین اساس خانه فعالین محیط زیست و توسعه پایدار استان با همکاری کمسیون حقوق بشر کانون وکلای استان با وکالت آقایان اصغر محمدی و مهدی ظهیری سال ۱۴۰۰ بر اساس مشاهدات عینی و افزایش آلودگی هوای شهر تبریز و تعطیلی مدارس و همچنین پیگیری مکرر اهالی همجوار ، طرح شکایت از این واحد آلاینده را آغاز کردیم که بعد از چندین مرحله رسیدگی در نهایت آخرین جلسه رسیدگی به این شکایت در ۲۰ دیماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان سازمان مردم نهاد باید متذکر شویم که ما مخالف فعالیت واحد‌های صنعتی و ارایه خدمات آنها نیستیم ، اما به بهانه ارایه خدمات و تولید نمیتوان با جان مردم بازی کرد، و معتقدیم آلایندگی این واحد صنعتی مستقیما بر سلامت زیستمندان تاثیر منفی داشته و آسیب های جبران ناپذیری بر محیط زیست ما وارد می کند.

مدیر عامل خانه فعالین محیط زیست آذربایجان شرقی ابراز امیدواری مرد: در نهایت امیداوریم با رسیدگی سریع به پرونده، الزامات قانونی به این واحد ابلاغ شود تا در آینده شاهد روزهای پاک بیشتری در تبریز باشیم و اثرات مخرب این واحد آلاینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});