• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
2

انتقاد کارگران شرکتی شهرداری تبریز به عدم تبدیل وضعیت

  • کد خبر : 84701
  • 18 آبان 1401 - 12:00
انتقاد کارگران شرکتی شهرداری تبریز به عدم تبدیل وضعیت
یاز اکو - حدود هزار و ۴۰۰ کارگر شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری تبریز به‌ عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود انتقاد دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، برخی کارگران مجموعه شهرداری تبریز که خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بر اساس تصریحات قانون هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: سالهاست ما کارگران «پاکبان» و«سبزبان» پیگیر اجرای طرح تبدیل وضعت شغلی خود از شرکتی به قرارداد مستقیم هستیم که علارغم وعده‌های بسیار هنوز عملی نشده است.

این کارگران اظهار داشتند: در مجموعه مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز نزدیک به هزار و ۷۵۰ کارگر تحت مسئولیت ۲۷ پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری تبریز مشغول کارند و این موضوع کارگران را در شرایط بد مالی قرار داده است.

به گفته کارگران؛ از سال گذشته طرح تبدیل وضعیت ۲۵۰ نفر از کارگران ایثارگر و خانوادهایشان اجرایی شده و در حال حاضر حدود هزار و ۴۰۰ کارگر غیر ایثارگر شاغل در شهرداری از سال‌ها پیش پیگیر تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

کارگران با بیان اینکه امیدمان به اجرای «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» در مجلس بود که آنهم هنوز به نتیجه نرسیده است، افزودند: همه ما سالهاست به صورت حجمی تحت مسئولیت شرکت پیمانکار به صورت شبانه‌روزی مشغول کاریم و از جان خود مایه گذاشته‌ایم و در این راه تلاش زیادی برای حذف فعالیت خود پیمانکار انجام داده اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان ساده شاغل در شهرداری تبریز در حد حقوق قانونی مصوبه شورای عالی کار است که فقط کفاف حداکثر ۱۰ روز در ماه را می‌دهد بنابراین برخی کارگران ناچارند بعد از ساعات کاری در موسسات کرایه خودرو کار کنند.

کارگران شهرداری تبریز با بیان اینکه قراردادهای موقت، آسیب جدی به امنیت شغلی کارگران شرکتی وارد می‌کند، افزودند: مسئولان مربوطه نباید کارگران را به حال خودشان رها کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});