• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

ترکیه از نقش آلمان در بهبود روابط ترکیه و اتحادیه اروپا قدردانی کرد

  • کد خبر : 31946
  • 10 مهر 1400 - 8:45
ترکیه از نقش آلمان در بهبود روابط ترکیه و اتحادیه اروپا قدردانی کرد
یاز اکو - فاروک کایماکچی، معاون وزیر امور خارجه ترکیه از نقش آلمان در پیشبرد روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا قدردانی کرد. 

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت کایماکچی در وبیناری درباره روابط ترکیه و آلمان و چشم اندازهای دوران پس از مرکل ، بر روابط ویژه بین دو کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: روابط تاریخی ، همکاری در تجارت و سرمایه گذاری ، اتحاد ناتو و جمعیت بزرگ ترک ساکن آلمان در روابط ویژه بین آلمان و ترکیه نقش موثری دارند.

وی افزود:آلمان ، به عنوان مهمترین ستون و بزرگترین کمک کننده خالص بودجه اتحادیه اروپا ، نقش مثبتی در حل مناقشه بر سر مسائل دریای اژه ، قبرس و مدیترانه شرقی پس از تشدید ان در تابستان سال ۲۰۲۰ ایفا کرد.

وی با اشاره به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تصویب موافقتنامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی توسط ترکیه گفت: آلمان شریک اساسی این کشور در تحول سبز است.

کایماکچی همچنین در مورد به روزرسانی قرارداد اتحادیه گمرکی بین ترکیه و اتحادیه اروپا گفت: ما امیدواریم که دولت جدید آلمان این موضوع را در اولویت قرار دهد ، زیرا این به روز رسانی به نفع شاغلین المانی و شرکت های اتحادیه اروپا خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه ترکیه و اتحادیه اروپا طی دو هفته مکانیسم گفتگوی سطح بالا را آغاز خواهند کرد ، تاکید کرد : تلاش برای تحقق سفرهای بدون ویزا برای شهروندان ترکیه از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد:اگر به شهروندان ترکیه این حق داده شود ، حداقل ۲۰ میلیون از آنها در بخش گردشگری ، خدمات ، حمل و نقل و تجارت در اروپا مشارکت خواهند داشت.

وی گفت : موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود ، مسئله مهاجرت است و ترکیه توافق جدیدی در این زمینه پیش بینی می کند که اتحادیه اروپا و آلمان به طور فعال در آن مشارکت خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});