• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

نیازمند حمایت دولت از مسیرگشایی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب تبریز هستیم

  • کد خبر : 32326
  • 12 مهر 1400 - 17:00
یاز اکو - معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: به‌رغم اقدامات گسترده شهرداری تبریز، در زمینه تملک و اجرای مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، همچنان حدود ۱۱۰ معبر پیشنهادی در طرح اجرایی نشده است که نیازمند حمایت دولت در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی اظهار کرد: از میان همه مسیرگشائی‌­های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، در حدود ۱۱۰ مسیر، همچنان اجرا نشده که این مسیرها در مجموع طولی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته و با احتساب عرض پیشنهادی هر معبر، مساحتی در حدود ۶۹۰ هکتار در سطح مناطق ۱۰ گانه، نیازمند تملک و اجرا است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شهرداری تبریز با اختصاص بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به تملک و مسیرگشائی در سطح شهر و هر منطقه اقدام کرده است که این معابر بر اساس اولویت انتخاب شده و با تحقق بودجه مربوطه، پس از تملک و اجرا، به افتتاح می‌رسد، اما با گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تفصیلی شهرداری تبریز برای تحقق و پیاده‌سازی معابر پیشنهادی آن، نیاز به حمایت‌های دولت، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد وجود دارد.

اصلاح نفوذپذیری و دسترسی از اولین گام‌ها تلقی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بیان کرد: اهمیت و تاثیر بازگشایی یک معبر در یک بافت فشرده و نفوذناپذیر بر کسی پوشیده نیست و به منظور تزریق سرزندگی در بافت‌هایی که نیازمند محرک‌های توسعه هستند، اصلاح نفوذپذیری و دسترسی از اولین گام‌ها تلقی می‌شود.

وی افزود: این معبرگشایی استقرار فعالیت‌های جدید و بهبود عملکرد را به همراه خود وارد بافت کرده و برای مشاهده تاثیرات مثبت یک مسیرگشایی کافی است تا نیم‌نگاهی به وضعیت قبلی و فعلی پروژه‌های به اتمام رسیده در سال‌های اخیر بیندازیم.

عزتی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۲۷ معبر از ۱۱۰ معبر باقیمانده، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارند که در حال حاضر به عنوان اولویت در این زمینه تلقی می‌شوند و با تکیه بر آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و نیز به علت محدودیت بودجه‌ای، شهرداری تبریز نیازمند حمایت مالی دولت در این زمینه است.

وی یادآور شد: واضح است که با اجرایی‌ شدن این معابر شاهد افزایش مشارکت اجتماعی، جلب حمایت‌های مردمی و باززنده‌سازی خودجوش در محلات نیازمند ساماندهی خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});