• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

تاسیس شهرک صنعتی در منطقه اقتصادی وادی آراز در شهرستان جبرائیل

  • کد خبر : 32407
  • 13 مهر 1400 - 13:30
تاسیس شهرک صنعتی در منطقه اقتصادی وادی آراز در شهرستان جبرائیل
یاز اکو - شهرک صنعتی منطقه اقتصادی وادی آراز در منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی در شهرستان جبرائیل جمهوری آذربایجان در حال احداث است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان فرمان ایجاد شهرک صنعتی منطقه اقتصادی وادی آراز را امضا کرد.

در این فرمان آمده است که پس از اطمینان از تمامیت ارضی کشورمان، فرصت های امیدوارکننده ای برای احیای خطوط حمل و نقل و ارتباطات با جمهوری خودمختار نخجوان و برپایی ترافیک ترانزیتی در این حوزه مهیا شده است. استقرار پایدار در سرزمین های آزاد شده، احیای فعالیت های اقتصادی و استفاده از فرصت های حمل و نقل و تدارک کالا و خدمات باعث گسترش روابط اقتصادی و تجاری منطقه ای خواهد شد.

ارائه خدمات لجستیکی، تجاری و سایر خدمات در منطقه و همچنین حمایت از صنایع رقابتی و مبتکر بر اساس فناوری های پیشرفته و انرژی سبز از جمله راهبردهای مهم برای توسعه در این مناطق است.

این واقعیت که قلمرو منطقه اقتصادی آزاد شده زنگه زور شرقی در امتداد رودخانه ارس عمدتا دارای نقش برجسته است و موقعیت یک دروازه ورودی در قسمت جنوبی منطقه شرایط مطلوبی را برای ایجاد یک شهرک صنعتی فراهم می کند. گشایش یک پایانه مرزی در جنوب منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی در جوار پل های تاریخی خداآفرین واقع در شهرستان جبرائیل با راه اندازی شهرک صنعتی موثرتر خواهد بود. در عین حال، ایجاد یک مرکز تدارکات، خدمات مختلف و صنایع نوآورانه و همچنین شرکت هایی برای تولید مصالح ساختمانی در منطقه جبرائیل در بازسازی سایر مناطق آزاد شده مثمرثمر خواهد بود.

بر اساس این فرمان شهرک صنعتی منطقه اقتصادی وادی آراز در منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی در شهرستان جبرائیل تاسیس می شود.

شهرک صنعتی منطقه اقتصادی وادی آراز دارای زیرساخت ها و ساختارهای مدیریتی لازم برای کارآفرینی، سازماندهی تدارکات، تولید، پردازش (بازیافت) و فروش محصولات رقابتی در بخش صنعتی از طریق استفاده از فن آوری های مدرن و همچنین ارائه خدمات خواهد بود که برای کارآفرینان و توسعه کارآمد آن شهرستان کمک حال تلقی می گردد.

اختصاصی ۵۰۰ هزار منات برای بازسازی و احیای سرزمین های اشغالی

اقدامات مربوط به سازماندهی، مدیریت و توسعه شهرک صنعتی توسط آژانس توسعه مناطق اقتصادی زیر نظر وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام می شود. به منظور سازماندهی فعالیت های شهرک صنعتی و ایجاد زیرساخت در قلمرو آن (برق، گاز، آب، فاضلاب، ارتباطات، حمل و نقل، حفاظت فیزیکی، تولید، تأسیسات اداری، اجتماعی و سایر زیرساخت ها) در بودجه سال ۲۰۲۱ جمهوری آذربایجان در ابتدا ۵۰۰ هزار منات اختصاص داده شده که برای بازسازی و احیای سرزمین های اشغالی اختصاص دارد. وزارت دارایی متولی تامین این بودجه خواهد بود.

انتقال 

هیات دولت باید از انتقال ۲۰۰ هکتار از اراضی در نزدیکی روستای سلطانلی در شهرستان جبرائیل برای تبدیل به شهرک صنعتی به استفاده کننده دائمی آن یعنی آژانس توسعه مناطق اقتصادی در مدت دو ماه اطمینان حاصل کند.

وزارت اقتصاد باید زمینه های اولویت دار برای خدمات ارائه شده در شهرک صنعتی، تولید و فرآوری (بازیافت) محصولات صنعتی را مشخص کند.

نهادهای مربوطه دولتی باید وزارت اقتصاد را در تاسیس و سازماندهی شهرک صنعتی، از جمله پاکسازی قلمرو این منطقه از مین و مواد منفجره و همچنین ایجاد زیرساخت های پیش بینی شده در این فرمان را به وزارت اقتصاد کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});